CCNEWS.pl

Aion Bank i Vodeno oferują Banking-as-a-Service

Usługi są wspierane przez Vodeno Cloud Platform, jedna z najbardziej wszechstronnych platform bankowości detalicznej i biznesowej w chmurze.

Banking-as-a-Service jest nowym trendem w światowej bankowości, która w Polsce jest jeszcze dostępny na małą skalę. Jednak nowy model dystrybucji finansów już dziś kształtuje przyszłość branży. Według danych, globalny rynek wygenerował 2,41 mld USD w 2020 r. i przewiduje się, że do 2030 r. osiągnie 11,34 mld USD. (Allied Market Research)

Banking-as-a-Service zmienia sposób dystrybucji finansów. Kiedyś banki tworzyły produkty i sprzedawały je w swoich oddziałach, dzisiaj te same produkty są udostępniane przez firmy niezwiązane z branżą bankową, na przykład działające w e-commerce. Nowoczesne, mobilne finanse redefiniują pojęcie bankowości, która coraz częściej będzie odbywać się w tle, przy okazji codziennych czynności – mówi Karol Sadaj, Country Head Aion Banku w Polsce.

Dzięki gotowym rozwiązaniom API, firmy również te – dotychczas niezwiązane z bankowością, mogą wdrożyć własne, produkty finansowe w swój wewnętrzny ekosystem, np. płatności Buy-Now-Pay-Later, pożyczki, konta bankowe czy karty płatnicze bez konieczności ubiegania się o licencję bankową i przechodzenia skomplikowanego procesu regulacyjnego. Banking-as-a-Service daje możliwość zaoferowania swoim klientom usług finansowych, jednocześnie wzbogacając swoją główną ofertę.

Banking-as-a-Service jest szczególnie ważne, w czasach kiedy konsumenci szukają pełnego doświadczenia zakupowego w wewnętrznym środowisku marek, którym ufają. Chcą przejść cały proces zakupowy tu i teraz, a nasze usługi są pomostem łączącym ekspertyzę finansową z firmami, dającą możliwość korzystania z gotowych produktów bez wchodzenia w złożone procesy bankowe – mówi Krzysztof Czuba, Country Chief Officer Vodeno.

W praktyce Banking-as-a-Service, tzw. “bankowość w tle” pozwala na uruchomienie nowych źródeł dochodu biznesom, niezależnie od branży. Odbywa się to również z korzyścią dla klientów, otrzymujących dostęp do usług finansowych w ramach jednego procesu zakupowego.

Z rozwiązania Aion Banku i Vodeno korzystają, m.in klienci Elzab, kupujący kasę na abonament oraz Allegro Pay, od którego bank będzie skupował transze wierzytelności konsumenckich o dłuższym okresie zapadalności. Spółka skorzysta na bezpośrednim wsparciu skalowania sprzedaży, co w efekcie przełoży się na większą dostępność produktów dla klientów platformy.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od prawie 15 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *