Connect with us

CV na Facebooku? Co się zmieni w rekrutacji?

ZASOBY LUDZKIE

CV na Facebooku? Co się zmieni w rekrutacji?

Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji. Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych.

Coraz więcej firm i agencji rekrutacyjnych korzysta z systemów śledzenia aplikacji (applicant tracking system, ATS). Pozwalają one gromadzić i porządkować dane o kandydatach do pracy, co znacząco upraszcza proces rekrutacyjny. W niedalekiej przyszłości systemy te będą ściśle zintegrowane z profilami kandydatów w mediach społecznościowych. Informacje o nas oraz naszej karierze zawodowej, które umieszczamy i zmieniamy w social media, będą dzięki temu na bieżąco aktualizowane w bazach danych ATS. Dla rekruterów będzie to ogromne ułatwienie, które sprawi, że problem znajdowania kandydatów zostanie właściwie wyeliminowany.

To jednak niejedyna ważna zmiana, której należy się spodziewać w przyszłości. Aby zachęcić kandydatów do brania udziału w rekrutacjach, składanie aplikacji zostanie ograniczone do jednego kliknięcia. Wszelkie informacje o potencjalnym pracowniku, które są potrzebne firmie na początku procesu rekrutacyjnego, będą umieszczone na profilu społecznościowym kandydata. Rekruter będzie miał do nich dostęp za pośrednictwem ATS.

Jak zauważa Piotr Mazurkiewicz, partner w firmie HRK: „CV może nie zniknie, ale zostanie zmienione. Być może kandydat będzie proszony o nie pod koniec procesu. Będzie to jednak CV dłuższe i inne niż to, które obserwujemy dzisiaj. Będzie bardziej informowało o projektach czy sukcesach zawodowych kandydata – tym, czym nie chwali się on od razu przed wszystkimi na swoim profilu zawodowym, ale co chce zostawić na ostatni etap rekrutacji”.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE