Indeks szczęśliwości, czyli co motywuje pracowników?

Stale zmieniający się rynek pracy, rosnący udział pokolenia millenialsów oraz ewolucja oczekiwań stawianych pracodawcom sprawiają, że motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników nabierają znaczenia w bardzo szybkim tempie. Coraz większą rolę odgrywają dodatkowe świadczenia pozapłacowe, w tym m.in. programy z zakresu corporate wellness.

Stale zmieniający się rynek pracy, rosnący udział pokolenia millenialsów oraz ewolucja oczekiwań stawianych pracodawcom sprawiają, że motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników nabierają znaczenia w bardzo szybkim tempie. Coraz większą rolę odgrywają dodatkowe świadczenia pozapłacowe, w tym m.in. programy z zakresu corporate wellness. Jednocześnie pracownicy coraz częściej oczekują, że praca będzie nie tylko miejscem budowania kariery zawodowej, ale także umożliwi realizację pasji i osobistych marzeń. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG, pracownicy przykładają dużą wagę do marzeń, a ich realizacja ma bezpośredni wpływ na poczucie szczęścia.

Pracownik w centrum uwagi

Skuteczna motywacja i utrzymanie zaangażowania pracowników jest jednym z ważniejszych wyzwań stojących obecnie przed pracodawcami. Stworzenie komfortowego środowiska pracy, wspierającego rozwój pracowników, ma nieoceniony wpływ na ich kreatywność i efektywność, a w konsekwencji, na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy.

Dbając o satysfakcję pracowników i rekrutując talenty, pracodawcy niejednokrotnie obok podstawowych świadczeń płacowych oferują szeroki wachlarz pozapłacowych świadczeń dodatkowych, których celem jest motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników.

Firma audytorsko-doradcza KPMG od lat inwestuje w budowanie środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi pracowników i umożliwiającego w pełni wykorzystywanie ich potencjału. W odpowiedzi na potrzeby pracowników i z myślą o komforcie pracy został stworzony zintegrowany program Corporate Wellness KPMG Care & Stay.

“W ramach programu KPMG Care & Stay pracownicy m.in. biorą udział w warsztatach z zakresu zdrowego odżywiania, dbają o kondycję fizyczną w ramach trzynastu sekcji sportowych KPMG, wspólnie ćwiczą jogę, korzystają w pracy z masaży, a także mają do dyspozycji świeże owoce i soki. Tworzymy przyjazne miejsce pracy, które dzięki ludziom jest wyjątkowe. KPMG to nie tylko jasna ścieżka kariery i praca w międzynarodowym środowisku, ale również miejsce inspiracji i realizacji pasji” – mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor działu marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

Wpływ realizacji marzeń na poczucie szczęścia wśród pracowników

Z ankiety przeprowadzonej 22 września 2016 r. wśród pracowników firmy audytorsko-doradczej KPMG wynika, że marzenia i możliwość ich realizacji odgrywa istotną rolę w ich życiu. 90% ankietowanych przyznało, że marzenia są ważne. Co ciekawe, już samo dążenie do realizacji marzenia daje poczucie szczęścia (82% odpowiedzi). Aż 85% pracowników oceniło swoje marzenia jako osiągalne.

“Nasi pracownicy są jednocześnie profesjonalistami w zakresie swoich specjalizacji zawodowych i ciekawymi świata pasjonatami, którzy mają odwagę realizować marzenia. Staramy się stworzyć jak najlepsze warunki do realizacji tych marzeń, wierząc że zadowolony pracownik to dobry i zmotywowany pracownik” – mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor działu marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

3 na 4 pracowników KPMG określiło siebie jako osoby szczęśliwe i zadowolone z życia. Analizując wyniki przez pryzmat różnych obszarów specjalizacji, najwyższy poziom zadowolenia z życia wskazały osoby pracujące w audycie.

Sytuacja zawodowa 47% pracowników uległa poprawie w ciągu ostatnich 5 lat

Z badania przeprowadzonego wśród pracowników KPMG wynika, że środowisko pracy ma wpływ na realizację marzeń. 92% ankietowanych w ciągu ostatnich 5 lat spełniło przynajmniej jedno marzenie, a prawie połowa (47%) co najmniej trzy marzenia. Zrealizowane marzenia były związane najczęściej z poprawą sytuacji zawodowej, rozwijaniem pasji lub hobby, podróżami oraz kształceniem się i zdobywaniem certyfikatów zawodowych.

Kobiety częściej chcą podróżować, a mężczyźni rozwijać hobby

Badani pracownicy na pytanie o czym marzą najczęściej wskazywali podróże (57%) i rozwijanie pasji lub hobby (52%). Zauważalny jest trend, zgodnie z którym na marzenia związane z podróżami częściej wskazują kobiety, a mężczyźni na pasje i hobby.

Ponad 2/3 pracowników stara się rozwijać hobby, które najczęściej jest związane ze sportem (m.in. piłka nożna, bieganie, pływanie, żeglarstwo), podróżami (oddalone rejony Azji, obu Ameryk i Australii) oraz nauką (m.in. szkolenia i certyfikaty związane z wykonywanym zawodem, nauka języków obcych czy kursy fotografii). 90% badanych wskazało, że realizowanie hobby sprawia, że są szczęśliwi.

Raport z badania “Indeks szczęśliwości” jest dostępny na tutaj.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *