Ale zacznijmy od początku! Czym tak właściwie jest Roblox? Roblox to platforma gamingowa, bardzo popularna wśród młodzieży. Każdego dnia korzysta z niej, aż 65 milionów aktywnych użytkowników, którzy mogą w niej tworzyć własne gry komputerowe. Potencjał w platformie dostrzegają, również przedsiębiorcy, którzy coraz śmielej z niej korzystają. Widzi, także i Kaufland, który otworzył na niej ostatnio swój własny wirtualny świat.
Dyskoteka z bakłażanami i zjeżdżalnia Chili…
Jako zapalony gamer, na wieść o nowej “usłudze Kaufland”, wyłączyłem GTA San Andreas i odpaliłem Robloxa. Chwila czasu na rejestrację. No i jestem! Moim oczom ukazał się prosty interfejs Robloxa. Wpisałem w wyszukiwarkę platformy frazę Kaufland World i za chwilę już grałem w grę.
Kaufland World jest bardzo prosty. Podczas naszej przygody chodzimy i zbieramy punkty Kaufland Card, które następnie możemy wykorzystać do kupna skórek dla naszego awatara. Wykonujemy także, masę różnorakich zadań m.in. tańczymy, tworzymy posiłki z zebranych składników, a także szukamy skarbów. Zadania poza tym, że są zabawne, niosą również za sobą walory edukacyjne, gdyż przybliżają młodym graczom, sposoby zdrowego odżywiania, gotowania, czy oszczędzania jedzenia.
Świat przedstawiony w grze prezentuje się bardzo kolorowo. Mamy do wyboru wiele lokacji, takich jak, zjeżdżalnia z papryczki chili, wieżowce z kartonów po sokach, czy truskawkową halę. Miejsca wypełnione są wiernie odwzorowanymi produktami marki Kaufland, z czego najczęściej spotykanym jest ser Mozzarella. Interfejs również jest w barwach marki, ukazane zostało na nim m.in. logo Kaufland Card.
Kaufland z nowoczesnym podejściem do młodzieży
Niemiecka sieć marketów prezentuje nowoczesne podejście do młodzieży. Młode osoby, bardzo dużo czasu poświęcają na gry, dlatego tworzenie tego typu kreatywnych rozwiązań, obok AI, będzie coraz bardziej popularne. Platforma daje młodzieży miejsce na zapoznanie się z marką, jej produktami i schematami działania. Dlatego Kufland Worlds możemy nazwać “przedszkolem” do pozyskiwania nowych klientów, ale też i pracowników.
Widzimy bardzo duży potencjał w rozwiązaniach oferowanych przez platformę Roblox, dlatego postanowiliśmy stworzyć naszą autorską wirtualną rzeczywistość. Jest w niej duża dawka zabawy, ale także edukacji, która – mamy nadzieję – przypadnie do gustu wszystkim klientom sieci oraz użytkownikom platformy – mówi Marta Rumak, dyrektor Działu Digital w Kaufland Polska.
Kaufland World jest zdecydowanie ciekawym projektem, ale nie innowacyjnym. W tamtym roku powstała podobna inicjatywa na Roblox “Miasto ING”, która nadal jest rozwijana. Niemiecka sieć zresztą podobnie angażowała się wcześniej również przy innej grze Animal Crossing.
P.S. Jeśli chcielibyście kolejne mini recenzje podobnych inicjatyw i zobaczyć jak gry wykorzystywać do promocji swojego biznesu? To dajcie znać w komentarzach.