W jakich godzinach może być wykonywany telemarketing?

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

W Polsce telemarketing[1] jest regulowany głównie przez ustawę Prawo telekomunikacyjne oraz przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Obecnie polskie prawo nie precyzuje konkretnych godzin, w których dozwolone jest wykonywanie połączeń telemarketingowych. Jednakże, zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, używanie telefonów do celów marketingu bezpośredniego jest dozwolone wyłącznie za uprzednią zgodą abonenta lub użytkownika końcowego.

W praktyce firmy telemarketingowe często dostosowują godziny swojej działalności, aby zwiększyć skuteczność kontaktu z klientami i zminimalizować ryzyko negatywnych reakcji. Zazwyczaj połączenia są wykonywane w dni robocze między godzinami 9:00 a 20:00, a w soboty od 10:00 do 18:00. Unika się dzwonienia w niedziele i święta, aby nie naruszać prywatności odbiorców.

Warto również zauważyć, że w niektórych krajach europejskich wprowadzono bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące godzin wykonywania połączeń telemarketingowych. Na przykład we Francji od 2022 roku obowiązuje zakaz kontaktowania się z konsumentami w weekendy i dni ustawowo wolne od pracy, a także poza określonymi godzinami w pozostałe dni.

Podsumowując, choć polskie prawo nie określa konkretnych godzin dla telemarketingu, firmy działające w tej branży powinny kierować się zasadami dobrych praktyk, dbając o komfort potencjalnych klientów i przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących zgody na kontakt marketingowy.

Słownik
1. telemarketing. wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon. Total 0 Shares Share 0 Tweet…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *