Obiekt ten, będący inwestycją wartą 50 milionów dolarów amerykańskich (około 6,5 miliarda kenijskich szylingów), stanowi obecnie największe centrum tego typu w Kenii. Jego otwarcie obiecuje znaczące ożywienie kenijskiej gospodarki poprzez stworzenie ponad 5000 nowych miejsc pracy w krótkiej perspektywie.
Centrum zostało oficjalnie otwarte przez prezydenta Kenii, Williama Ruto, który podkreślił, że rząd wprowadza nowe prawo i polityki mające na celu wspieranie wzrostu usług IT w kraju. CCI zapowiedziało również budowę drugiego obiektu w Tatu City, co ma podwoić liczbę pracowników kenijskiego sektora call center[1] do 10 000 osób.
– To otwarcie stanowi ważny krok naprzód w naszej misji dostarczania usług BPO najwyższej klasy, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju społeczno-gospodarczego Kenii. Wierzymy w potencjał tego regionu i jesteśmy podekscytowani, mogąc ustanowić złoty standard dla operacji BPO w Afryce – powiedział Rishi Jatania, dyrektor generalny CCI Kenya.
Stephen Jennings, założyciel i dyrektor generalny Rendeavour, właściciel i deweloper Tatu City, podkreślił, że centrum call center wnosi znaczący wkład w rozwój branży BPO, która szybko rozwija się w miastach Kenii i może stworzyć milion miejsc pracy dla Kenijczyków w ciągu kilku najbliższych lat.
Martin Roe, dyrektor generalny CCI Global, wyraził przekonanie, że Kenia jest wiodącym miejscem na mapie globalnych operacji call center dzięki rosnącej branży BPO i potencjale do długotrwałego wzrostu.
Dodatkowo, nowe centrum, które zostało opracowane przez Gateway Real Estate Africa jako część rozwoju ENEO, będzie działało niemal wyłącznie na energii odnawialnej, dzięki zainstalowanym panelom słonecznym i naturalnym korytarzom powietrznym. Projekt ten otrzymał także dwa wyróżnienia od African Property Awards oraz certyfikaty EDGE Green Building i Sustainability Excellence Associate za odpowiedzialność środowiskową.