Layla twoja wirtualna podróżniczka…

Na pewno nie raz marzyłeś o zwiedzaniu świata wraz z Indianą Jonsem, Larrą Croft lub Robertem Makłowiczem. Niestety na technologie zwiedzania znanych miejsc z idolami jeszcze trzeba poczekać. Natomiast w międzyczasie możesz pocieszyć się Laylą, pierwszą wirtualną podróżniczką.

Pochodzący z Berlina start-up Layla stworzył ostatnio chatbota, który uratuje w podróży nie jednego miłośnika przygód czy turystę. Jak prezentuje się Layla wirtualna podróżniczka?

Koncepcję start-upu wspólnie stworzyli Jeremy Jauncey założyciel biura podróży Beautiful Destinations oraz Saad Saeed, twórca usługi dostaw artykułów spożywczych. Panowie wpadli na pomysł, że chcieliby razem zrobić coś dobrego dla branży turystycznej.

Po spędzeniu tak dużej ilości czasu w ciągu ostatnich 10 lat naprawdę głęboko zakorzenionego w mediach społecznościowych i ekonomii twórców, poczuliśmy, że odkrywanie podróży potrzebuje czegoś świeżego. Zaobserwowaliśmy, że po pandemii wielu użytkowników opierało swoje decyzje dotyczące podróży na tym, co widzieli na Instagramie i TikToku, i wykorzystywało to. – powiedział Jeremy Jauncey.

Layla Instagramerka…

Layla swoją karierę wirtualnej podróżniczki rozpoczęła na Instagramie, gdzie ma już tysiąc obserwujących. Użytkownicy platformy mogą rozmawiać z nią na temat miejsc docelowych podróży, temperatury, a także pytać o booking hotelu czy lotów. Chatbot posiada również funkcję udostępniania filmów i zdjęć danych miejsc, aby wizualizować użytkownikom widok miejsca podróży.

Paris Hilton inwestuje w Chatbota!

Layla z każdym dniem nawiązuje liczne współprace. Firma zabezpieczyła jakiś czas temu inwestycję zalążkową o wartości 3 milionów euro, za którą stoi kapitał First Minute. Współtworzą go współzałożyciele Booking.com, Skyscanner i modelka Paris Hilton.

Firma First Minute zainwestowała spore pieniądze w ten projekt, gdyż zaciekawiła ich koncepcja wprowadzenia AI do branży turystycznej.

Layla będzie miała wyzwania związane z edukacją klientów w zakresie zadawania właściwych pytań, aby sztuczna inteligencja mogła udzielać dokładnych odpowiedzi. Ponadto będą musiały stanowić lepszą warstwę inspiracji w podróży, aby odróżnić się od innych dostępnych rozwiązań. – stwierdza Hoberman jeden z inwestorów.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *