Dzięki rozbudowanej ofercie infolinii, mieszkańcy mogą dowiedzieć się o sprawach takich jak wybory, rejestracja pojazdów, opłaty komunalne czy nawet wsparcie w trudnych czasach, takich jak pandemia COVID-19 czy konflikt zbrojny na Ukrainie. Ostatnio, centrum kontaktu skupia się także na udzielaniu informacji o nadchodzących wyborach parlamentarnych oraz referendach.
Za sukcesem biura stoi jego dyrektor, Konrad Zawadzki, który podkreśla, że z małej infolinii obsługującej 50 tysięcy rozmów rocznie, urośli do wielokanałowego centrum obsługującego do miliona rozmów w różnych językach. W opinii miesięcznika “IT w Administracji”, Biuro Poznań Kontakt stało się samorządowym pionierem w zakresie zastosowań sztucznej inteligencji.
– Z infolinii obsługującej wybrany obszar działalności Urzędu staliśmy się centrum kontaktu, które swoją usługą obejmuje znakomitą większość spraw mieszkańców. Z dziesięciu zestawów telefonicznych obsługujących 50 tysięcy rozmów rocznie urośliśmy do kilkudziesięciu wielokanałowych stanowisk obsługujących do miliona rozmów w kilku językach. W opinii miesięcznika „IT w Administracji” jesteśmy samorządowym pionierem zastosowań IA, w tym voicebot’ów i innych automatów teleinformacyjnych opartych o technologie uczenia maszynowego – podkreśla w wywiadzie dla serwisu wPoznaniu.pl Dyrektor Biura Poznań Kontakt Konrad Zawadzki.
foto: SM Poznań