Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Wybrana kategoria

PREMIUM

32 artykułów
Czytaj więcej

Człowiek czy maszyna?

Dla większości managerów tematyka sztucznej inteligencji i automatyzacji nie jest już czymś zupełnie obcym. Ciągle jednak nie wiemy dużo, bo i nie było dotychczas dużo zakończonych sukcesem wdrożeń. Wojciech Glapa opowie o tym na czym powinniśmy opierać swój biznes, na czym powinniśmy skupić się wdrażając elementy AI (SI).
Czytaj więcej

Najprostsza strategia CX w czasach VUCA: klient w centrum uwagi?

Jaka jest najprostsza strategia customer experience w czasach VUCA? Okazuje się, że nie taka, która ma w sobie klienta w centrum uwagi. Powinniśmy być bardziej przygotowani na częste zmiany, bo to one są z całą pewnością najważniejszym wyzwaniem dla całej naszej branży. Branży, która na co dzień spotyka się z koniecznością wprowadzania dynamicznych zmian. Obejrzyj cały (prawie 50 min) wykład Marzeny Sawickiej na CCF2020.
Czytaj więcej

E-commerce radzi sobie ze sprzedażą na Instagramie

“Miała 2 miliony fanów, nie sprzedała 36 koszulek” - taki nagłówek obiegł niedawno sieć, sugerując, że influencerzy z Instagrama nie potrafią sprzedawać. Tymczasem 41 proc. sprzedawców na platformie Shoper wykorzystuje ten serwis do promocji, a sukces sklepu Nancy Accessories pokazuje, że Instagram może znacząco wpłynąć na rozwój sklepu.
Czytaj więcej

Programy lojalnościowe w erze cyfrowej

Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
Czytaj więcej

Premiumizacja: dlaczego powinieneś o niej wiedzieć więcej?

Wyjątkowy, ekskluzywny, limitowany… coraz więcej takich produktów wokół nas. I choć nie różnią się zasadniczo od tańszych zamienników, to podanie informacji o wyjątkowości produktu może podnieść jego sprzedaż. Sęk w tym, że nie zawsze może to być telemarketer, bo tym statystyczny Polak zbytnio nie ufa.
Czytaj więcej

Dlaczego branża contact center potrzebuje wysyłać e-maile i sms-y?

Każde nowoczesne contact center, dzięki stosowaniu zróżnicowanych kanałów dotarcia i obsługi klienta (omnichannel) wykracza poza model, który znaliśmy jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj contact center to nie tylko telefon. To także webczat, wideoczat, social media, e-maile i sms-y. Tylko połączenie wszystkich narzędzi komunikacji może przynieść znacznie lepsze wyniki niż prowadzenie kampanii tylko w jednym kanale.