Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku, podkreśliła, że wdrożenie tej technologii jest kluczowym elementem strategii banku. – Nest Bank jako pierwszy w polskim sektorze bankowym i finansowym wykorzystuje rozwiązanie Amazon Connect – usługę dostępną w Amazon Web Services (AWS). To jedno z najszybciej rozwijających się i najbezpieczniejszych rozwiązań chmurowych na świecie – mówi Mitraszewska.
Nowe rozwiązanie wprowadza szereg udogodnień dla klientów, w tym nowe metody autoryzacji, takie jak weryfikacja PUSH przed połączeniem z konsultantem. Klienci mogą również samodzielnie blokować i odblokowywać kanały bankowości w ramach self-service. Dodatkowo, rozwiązanie umożliwia biznesowym jednostkom Nest Banku samodzielne konfigurowanie drzewa IVR[3] (Interactive Voice Response[1]), w tym funkcje text-to-speech.
Chmura AWS zapewnia skalowalność, co pozwala na efektywne zarządzanie zwiększoną liczbą kontaktów ze strony klientów. Amazon Connect, dostępne od 2017 roku, jest wykorzystywane przez ponad 3000 firm na całym świecie jako narzędzie do zarządzania Contact Center[2] w chmurze.
Nest Bank podkreśla, że wdrożenie nowych technologii w chmurze jest jednym z filarów jego strategii, co ma na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa obsługi klienta.