Wybrana kategoria
BIG DATA
25 artykułow
Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data
Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies.
24 listopada 2020
Ilość generowanych danych wymusza stosowanie AI
Tylko w tym roku w wyniku pandemii koronawirusa na całym świecie zostanie przetworzonych 59 zetabajtów danych. Rosnąca w lawinowym tempie ilość przesyłanych informacji wymusza błyskawiczną cyfryzację firm i administracji. Podstawą w tym procesie jest sztuczna inteligencja, która jednak wymaga stosowania odpowiedniej infrastruktury IT.
9 listopada 2020
SAP rozpoczyna współpracę z Operatorem Chmury Krajowej
SAP poinformował o podjęciu współpracy z Operatorem Chmury Krajowej (OChK). Została właśnie zawarta umowa o współpracy, na mocy…
8 listopada 2020
Fintech: celem skuteczniejsze dotarcie do klienta
Współczesne branże content marketingu oraz fintechów w ogromnej mierze polegają na informacjach pozyskanych i przetwarzanych w ramach zbiorów big data. Inteligentne zarządzanie…
16 października 2019
Analityka behawioralna klientów w czasie rzeczywistym
Produkt jest dla klienta najbardziej atrakcyjny wtedy, kiedy go naprawdę potrzebuje i kiedy do niego pasuje. Dotarcie do konsumenta z ofertą właśnie w tym momencie, w najbardziej dla niego odpowiednim kanale to dziś sekret skutecznej sprzedaży.
10 lutego 2019
2019 rok domeną badaczy danych
Według raportu firmy badawczej ResearchandMarkets.com, wartość globalnego rynku rozwiązań Big Data wyceniana jest obecnie na 40,6 mld dolarów, natomiast roczny wskaźnik wzrostu do roku 2023 szacowany jest na 29,7 proc. Zdaniem ekspertów firmy TogetherData głównym czynnikiem wzrostu będą rozwiązania z dziedziny Data Science – nauki danych, których wartość rynkowa już dziś wyceniana jest na blisko 20 mld. dolarów. Szacuję się, iż w 2022 osiągnie poziom prawie 130 mld dolarów.
21 stycznia 2019
Jak zaspokoić potrzeby związane z inteligentnym zarządzaniem danymi w 2019 roku?
Dane diametralnie zmieniły nasz świat. Każdy proces – zarówno zewnętrzna interakcja z klientem, jak i wewnętrzne zadanie realizowane przez pracownika – zostawia po sobie ślad w postaci cyfrowych informacji. Ilość cyfrowych zasobów generowanych przez ludzi i maszyny rośnie dziś dziesięciokrotnie szybciejniż ilość tradycyjnych danych biznesowych. Co więcej, w przypadku danych generowanych przez maszyny mamy do czynienia z tempem pięćdziesięciokrotnie wyższym.
15 stycznia 2019
IoT połączy maszyny z człowiekiem. Poważnie.
Na chwilę przed 2020 rokiem ilość urządzeń wykorzystujących internet rzeczy wzrośnie do 20 mld. Pewne jest, że do dalszego rozwoju IoT potrzeba EDGE Computing, czyli przetwarzania rozproszonego, gdzie dane przechowywane są i analizowane na urządzeniach końcowych. Do chmury trafić mogą wówczas tylko najważniejsze informacje. Jak ma się to do contact center?
3 stycznia 2019
Dane na wagę złota w cyfrowej gospodarce
Digitalizacja postępuję w niezwykle szybkim tempie, a Big Data wkracza w każdą sferę na-szego życia. Statystycznie użytkownik internetu dziennie generuje około 12 gigabajtów danych. Według danych ekspertów do 2020 roku każdy użytkownik sieci będzie już wytwarzał 1,7 MB informacji na sekundę. Wszystkie wyszukane informacje w Google czy kliknięcia w witrynę to dane, na podstawie których można uzyskać informacje o każdym użyt-kowniku sieci. Czy przed Big Data nie ma już ucieczki?
14 grudnia 2018
2019 rokiem „Smart Data”
Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30 proc. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, wynika z analizy firmy TogetherData. Wyzwaniem może być wieloźródłowość danych, albowiem polskie przedsiębiorstwa będą się gubić w kwestii systematycznej integracji informacji.
5 grudnia 2018
Banki z obsługą szytą na miarę
Bankowość przyszłości będzie idealnie szyta na miarę potrzeb klienta. Tradycyjne banki mogą więc utracić dominującą pozycję na rynku, jeśli nie dostosują się do potrzeb klientów.
28 sierpnia 2018
Obsługa reklamacji na wyższym zautomatyzowanym poziomie
Utrzymanie lojalności klientów może być wyzwaniem w przypadku złożonych produktów i procesów biznesowych. Taka sytuacja występuje często w instytucjach finansowych. Ważnym obszarem w procesach posprzedażowych jest obsługa zgłoszeń reklamacyjnych spływających do banków. Niedociągnięcia w tym procesie osłabiają zaufanie do instytucji, pogarszają wizerunek i zwiększają ryzyko odejścia klienta, co w dobie wszechobecnej konkurencji staje się szczególnie realne.
2 lipca 2018
U progu analitycznej ekonomii
Analityka jest dziś obecna w każdej dziedzinie gospodarki, napędza innowacje i umożliwia transformację procesów biznesowych i usług publicznych.
12 lutego 2018
Słabo w Polsce z innowacją opartą o dane
Polskie przedsiębiorstwa na przestrzeni ostatnich lat okrzepły, lecz z danych korzystać nie chcą i nie potrafią – takie wnioski wysuwają się po lekturze raportu „The State of Data Innovation in the EU”.
27 grudnia 2017
Big Data w retail. Firmy będą znały potrzeby klientów wcześniej, niż oni sami
W erze cyfrowej praktycznie każde nasze działanie pozostawia po sobie ślad - wszystko jest mierzone, monitorowane i rejestrowane. Korzystając z Internetu, bądź z dowolnego gadżetu jak smartfon czy smartwatch, każda osoba generuje ogromną ilość danych, które można systematyzować, przeanalizować i uzyskać cenne informacje.
24 listopada 2017
Sztuczna inteligencja spowoduje “wybuch” nowych miejsc pracy?
Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.
18 listopada 2017
Analityka w chmurze pomaga sektorowi MŚP wykorzystać potencjał danych
Przyspieszający proces cyfrowej transformacji sprawia, że firmy praktycznie w każdej branży rokrocznie generują coraz więcej danych. O uzyskaniu przewagi biznesowej decyduje dziś nie tylko zdolność organizacji do zagwarantowania wysokiej dostępności danych ale także do wykorzystania ukrytego w nich potencjału.
28 września 2017
Rynek data science w UE za dwa lata osiągnie wartość 2 bln Euro
Do 2020 roku wartość cyfrowych profili wszystkich internautów z Unii Europejskiej wyniesie niemal bilion euro. Wraz ze wzrostem korzystania z internetu pojawił się problem nadmiernej liczby danych, które dziś nazywane są big data. Analiza tych zbiorów pozwala znacznie lepiej przewidywać nastroje społeczne czy zapotrzebowanie konsumentów. Eksperci zauważają, że data science, czyli analiza zbiorów danych, może być odpowiedzią na główny problem biznesu – sprzedaż jedynie tych produktów, na które jest popyt, bez ryzyka strat. Polska w tej dziedzinie może się stać liderem.
13 sierpnia 2017
Systemy BI – podpatrują nas nawet Japończycy
Dużym wyzwaniem współczesnego biznesu jest sprawne korzystanie z potężnej liczby gromadzonych danych. Pomagają w tym rozwiązania integrujące bazy danych i przedstawiające wyniki w czytelny sposób. Business Intelligence pozwala nie tylko na dostarczenie informacji, lecz także na wsparcie decyzji na różnych szczeblach prowadzenia biznesu.
4 sierpnia 2017
Transparentne dane to dobre dane
Zachwyt wielkimi zbiorami danych może być przedwczesny. Jak wynika z badań Instytutów CIMA i AICPA, przeładowanie informacyjne paraliżuje procesy podejmowania decyzji. Bez odpowiedniej analityki dane przestają być źródłem wiedzy. Stają się natomiast przeszkodą w realizacji działań sektora nie tylko prywatnego, ale i publicznego.
24 marca 2017