Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.
Wybrana kategoria

BIG DATA

27 artykułow
więcej

Ilość generowanych danych wymusza stosowanie AI

Tylko w tym roku w wyniku pandemii koronawirusa na całym świecie zostanie przetworzonych 59 zetabajtów danych. Rosnąca w lawinowym tempie ilość przesyłanych informacji wymusza błyskawiczną cyfryzację firm i administracji. Podstawą w tym procesie jest sztuczna inteligencja, która jednak wymaga stosowania odpowiedniej infrastruktury IT.
więcej

2019 rok domeną badaczy danych

Według raportu firmy badawczej ResearchandMarkets.com, wartość globalnego rynku rozwiązań Big Data wyceniana jest obecnie na 40,6 mld dolarów, natomiast roczny wskaźnik wzrostu do roku 2023 szacowany jest na 29,7 proc. Zdaniem ekspertów firmy TogetherData głównym czynnikiem wzrostu będą rozwiązania z dziedziny Data Science – nauki danych, których wartość rynkowa już dziś wyceniana jest na blisko 20 mld. dolarów. Szacuję się, iż w 2022 osiągnie poziom prawie 130 mld dolarów.
więcej

Jak zaspokoić potrzeby związane z inteligentnym zarządzaniem danymi w 2019 roku?

Dane diametralnie zmieniły nasz świat. Każdy proces – zarówno zewnętrzna interakcja z klientem, jak i wewnętrzne zadanie realizowane przez pracownika – zostawia po sobie ślad w postaci cyfrowych informacji. Ilość cyfrowych zasobów generowanych przez ludzi i maszyny rośnie dziś dziesięciokrotnie szybciejniż ilość tradycyjnych danych biznesowych. Co więcej, w przypadku danych generowanych przez maszyny mamy do czynienia z tempem pięćdziesięciokrotnie wyższym.
więcej

IoT połączy maszyny z człowiekiem. Poważnie.

Na chwilę przed 2020 rokiem ilość urządzeń wykorzystujących internet rzeczy wzrośnie do 20 mld. Pewne jest, że do dalszego rozwoju IoT potrzeba EDGE Computing, czyli przetwarzania rozproszonego, gdzie dane przechowywane są i analizowane na urządzeniach końcowych. Do chmury trafić mogą wówczas tylko najważniejsze informacje. Jak ma się to do contact center?
więcej

Dane na wagę złota w cyfrowej gospodarce

Digitalizacja postępuję w niezwykle szybkim tempie, a Big Data wkracza w każdą sferę na-szego życia. Statystycznie użytkownik internetu dziennie generuje około 12 gigabajtów danych. Według danych ekspertów do 2020 roku każdy użytkownik sieci będzie już wytwarzał 1,7 MB informacji na sekundę. Wszystkie wyszukane informacje w Google czy kliknięcia w witrynę to dane, na podstawie których można uzyskać informacje o każdym użyt-kowniku sieci. Czy przed Big Data nie ma już ucieczki?
więcej

2019 rokiem „Smart Data”

Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30 proc. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, wynika z analizy firmy TogetherData. Wyzwaniem może być wieloźródłowość danych, albowiem polskie przedsiębiorstwa będą się gubić w kwestii systematycznej integracji informacji.
więcej

Obsługa reklamacji na wyższym zautomatyzowanym poziomie

Utrzymanie lojalności klientów może być wyzwaniem w przypadku złożonych produktów i procesów biznesowych. Taka sytuacja występuje często w instytucjach finansowych. Ważnym obszarem w procesach posprzedażowych jest obsługa zgłoszeń reklamacyjnych spływających do banków. Niedociągnięcia w tym procesie osłabiają zaufanie do instytucji, pogarszają wizerunek i zwiększają ryzyko odejścia klienta, co w dobie wszechobecnej konkurencji staje się szczególnie realne.
więcej

Sztuczna inteligencja spowoduje “wybuch” nowych miejsc pracy?

Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.
więcej

Rynek data science w UE za dwa lata osiągnie wartość 2 bln Euro

Do 2020 roku wartość cyfrowych profili wszystkich internautów z Unii Europejskiej wyniesie niemal bilion euro. Wraz ze wzrostem korzystania z internetu pojawił się problem nadmiernej liczby danych, które dziś nazywane są big data. Analiza tych zbiorów pozwala znacznie lepiej przewidywać nastroje społeczne czy zapotrzebowanie konsumentów. Eksperci zauważają, że data science, czyli analiza zbiorów danych, może być odpowiedzią na główny problem biznesu – sprzedaż jedynie tych produktów, na które jest popyt, bez ryzyka strat. Polska w tej dziedzinie może się stać liderem.