Rynek Contact Center w chmurze na fali wzrostowej
16,3% wzrostu w 2024 roku i ponad 6 miliardów dolarów wartości rynku – sztuczna inteligencja i migracja do…
Nadchodzi era autonomicznej AI w obsłudze klienta. Jak się na nią przygotować?
Autonomiczna AI zmienia sposób, w jaki firmy podchodzą do obsługi klienta – od reaktywnych botów przechodzimy do systemów zdolnych do samodzielnego działania, uczenia się i podejmowania decyzji. To przełom, który redefiniuje rolę technologii w relacjach z klientami i zarządzaniu procesami CX.
Polska AI wspiera placówki medyczne
Wciąż niewiele polskich firm w pełni wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji – wynika z badania „Ocena dojrzałości polskich firm…
Skala działania Vee S.A. porównywalna z dużym contact center
Spółka Vee S.A., specjalizująca się w obsłudze procesów biznesowych, opublikowała dane dotyczące wyników za pierwszy kwartał 2025 roku,…
Od danych do emocji: jak AI kształtuje zakupy stacjonarne w XXI wieku
Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom personalizacji doświadczeń zakupowych. Według badań Mood Media, aż 42%…
Agencja Rozwoju Przemysłu wnioskuje o przejęcie Hawe Telekom
Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie kontroli…
UKE: Play i operatorzy wirtualni wygrywają z konkurencją
W pierwszym kwartale 2025 roku Polacy przenieśli łącznie 501 934 numery telefoniczne – wynika z najnowszych danych opublikowanych…
Procedury bezpieczeństwa są bez sensu. Pracować się nie da!
Polska jest jednym z kluczowych celów cyberprzestępców. Dane z raportu ESET „Threat Report” za II półrocze 2024 są…
WhatsApp z nową funkcją promocyjną. Meta stawia na bardziej angażujący marketing
Meta ogłosiła nowe zmiany w komunikatorze WhatsApp, które mają ułatwić firmom dotarcie do klientów za pomocą bezpośrednich wiadomości…
Brak gotowości i kompetencji. Dlaczego polskie firmy nadal nie wykorzystują potencjału danych i AI?
Jak wynika z badania Ocena dojrzałości polskich firm w obszarze analizy danych i AI, pracownicy i menedżerowie polskich…
W procesie obsługi klienta najważniejsze okazują się być technologie wspierające ten proces. Dlatego tak istotne informacje o technologiach do działów obsługi klienta zebraliśmy w jednym miejscu. Oto one…
Co trzecia firma nie robi audytów bezpieczeństwa
Nadal 34 proc. przedsiębiorstw nie przeprowadza audytów bezpieczeństwa, które zdaniem ekspertów są podstawowym elementem zapewnienia organizacji skutecznej ochrony…
AI szansą dla Europy Środkowo-Wschodniej – czas na wspólną strategię i odważne decyzje
Raport: Europa Środkowo-Wschodnia musi współpracować w sprawie rozwoju sztucznej inteligencji. Potrzebna wspólna strategia, regionalny superklaster AI i programy zachęt
Yarrl stawia na rozwój: rekordowe wyniki i plany ekspansji w oparciu o AI i akwizycje
Spółka Yarrl, notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, zakończyła 2024 rok z najlepszymi wynikami finansowymi…
Rynek RCS w Polsce będzie rósł w tempie 126% do 20230 roku
Z badania liderów rynku RCS w Polsce Tide Software i Orange Polska „Przyszłość komunikacji firm z klientami” wynika,…
„Podpisałam, bo ufałam”. Jak branża telekomunikacyjna systemowo wykorzystywała seniorów
Dostęp do usług telekomunikacyjnych stał się nieodzownym elementem codziennego życia – warunkiem pracy, kontaktu z bliskimi, a nawet…
Ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw konsumenta
UOKiK wymierzył w latach 2020-24 kary na łączną kwotę niemal ćwierć miliarda złotych dla firm telekomunikacyjnych za naruszenie…
Medallia stawia na AI i automatyzację doświadczeń
Medallia, dostawca rozwiązań z zakresu doświadczeń klientów i pracowników, ogłosiła nową wizję rozwoju obsługi klienta, opartą na transformacyjnym…
Play “wyciska” od klientów więcej
Grupa Play zakończyła 2024 rok z najlepszymi wynikami finansowymi w swojej historii, osiągając przychody na poziomie 10,2 miliarda…
Verizon stawia na agentów AI w obsłudze klienta
Verizon, największy operator telekomunikacyjny w Stanach Zjednoczonych, intensyfikuje wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. W centrum tej transformacji…
Sztuczna inteligencja O2 UK wykrywa już 50 milionów podejrzanych połączeń miesięcznie
Operator komórkowy O2 UK (Virgin Media O2) poinformował, że jego system oparty na sztucznej inteligencji wykrywa obecnie ponad…
Dlaczego AI to dziś must-have w contact center?
Contact center przechodzi obecnie fundamentalną przemianę. Tradycyjne systemy Contact Center as a Service (CCaaS) – koncentrujące się głównie…
Firmy muszą modernizować systemy IT, aby poprawić jakość obsługi klienta
Rosnące oczekiwania konsumentów i postęp technologiczny powinny sprawiać, że jakość obsługi klienta ulega poprawie. Jednak według badań przeprowadzonych…
Standard RCS (Rich Communication Services) – kompleksowy przewodnik
Rich Communication Services (RCS) to nowoczesny standard komunikacji mobilnej, który ma zastąpić klasyczne SMS-y i MMS-y, oferując użytkownikom funkcjonalności znane z popularnych komunikatorów internetowych. Jego rozwój i wdrażanie przez operatorów komórkowych oraz wsparcie technologicznych gigantów, takich jak Google i Apple, sprawiają, że RCS staje się kluczowym elementem przyszłości cyfrowej komunikacji.
Meta wprowadza agenta AI do obsługi klienta dla MSP
Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, zaprezentowała nowego agenta AI, który ma wspierać małe i średnie firmy (SMB) w świadczeniu usług obsługi klienta. Nowe narzędzie, nazywane “Business AI”, będzie dostępne na platformach społecznościowych firmy w ramach bezpłatnego programu pilotażowego.
Wykrywanie oszustw w połączeniach IVR z wykorzystaniem Amazon SageMaker Canvas
Contact center są dziś coraz bardziej narażone na próby oszustw, co sprawia, że automatyzacja wykrywania nieuczciwych działań staje się niezbędnym elementem strategii bezpieczeństwa.
Mitel planuje restrukturyzację: firma złoży wniosek o upadłość
Kanadyjski dostawca technologii komunikacyjnych, Mitel, ogłosił, że w przyszłym tygodniu złoży wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie Rozdziału…
Jak analiza mowy może identyfikować zakłócenia w podróży klienta
Współczesne organizacje generują ogromne ilości danych, z których znaczna część pozostaje niewykorzystana. Analiza mowy (speech analytics) stanowi przełomowe narzędzie, pozwalające na zrozumienie rzeczywistych problemów klientów oraz optymalizację ich doświadczeń.
Genesys opóźnia debiut na giełdzie
Genesys, dostawca rozwiązań w obszarze Contact Center as a Service (CCaaS), zdecydował się na opóźnienie planowanego debiutu giełdowego (IPO), powołując się na zmienność rynku akcji.
iSON Xperiences i Aistra łączą siły – sztuczna inteligencja napędza przyszłość CX
iSON Xperiences i Aistra nawiązują strategiczne partnerstwo w celu transformacji doświadczeń klienta dzięki AI
Największy operator GSM w Indonezji rozpoczyna współpracę z Tencent Cloud
Telkomsel i Tencent Cloud łączą siły w zakresie rozwiązań AI i chmury dla lepszej obsługi klienta. W sumie chodzi o ponad 150 mln klientów operatora telekomunikacyjnego.
Trzy podejścia do wykorzystywanych botów wspierających konsultantów
Nowoczesne centra kontaktowe coraz częściej korzystają z technologii opartych na sztucznej inteligencji, aby zwiększyć efektywność pracy agentów oraz…
Gartner: do 2029 roku AI będzie rozwiązywało 80% problemów klientów
Według prognozy firmy badawczej Gartner, do 2029 roku czatboty i voiceboty będą w stanie autonomicznie rozwiązywać 80% typowych…
Talkdesk wprowadza AI do obsługi klienta w sektorze opieki zdrowotnej
Talkdesk zaprezentował nowatorskie narzędzie oparte na sztucznej inteligencji – AI Agents for Healthcare. Nowe rozwiązanie ma na celu…
1 mln spraw w Vee przekroczone
Vee S.A. poinformowała o rekordowych wynikach operacyjnych za luty 2025 roku. Spółka osiągnęła najwyższą w historii miesięczną liczbę…
Firmy płacą nawet 4000 zł miesięcznie na rozproszone narzędzia
Polskie firmy wydają średnio 4000 zł miesięcznie na rozproszone narzędzia, a wciąż nie wykorzystują ich pełnego potencjału –…
Ponad milion e-poleconych
Poczta Polska informuje o kolejnym znaczącym osiągnięciu w procesie funkcjonowania systemu e-Doręczeń. Aktualnie liczba założonych skrzynek e-Doręczeń to…
Microsoft rozwija agentów AI dla tysięcy klientów
Microsoft ogłosił, że wdrożył agentów AI dla “tysięcy” klientów zewnętrznych i wewnętrznych. Informację tę potwierdził Charles Lamanna, wiceprezes…
Nowe oszustwo phishingowe: zwolnienie z pracy przez e-mail
Cyberprzestępcy nieustannie udoskonalają swoje metody oszustw, a najnowszą techniką manipulacji jest podszywanie się pod pracodawców i wysyłanie fałszywych…
GoTo wprowadza AI Quality Management – nowoczesne rozwiązanie poprawiające jakość obsługi klienta
GoTo, dostawca rozwiązań komunikacyjnych w chmurze i zarządzania IT, ogłosił wprowadzenie AI Quality Management – narzędzia opartego na…
Zoom zdobywa największy kontrakt w swojej historii
Zoom ogłosiło podpisanie swojej największej umowy na usługi Contact Center as a Service (CCaaS). Kontrakt dotyczy amerykańskiej firmy…
Deloitte Digital i Genesys ogłaszają partnerstwo na rzecz poprawy doświadczeń klientów
Deloitte Digital nawiązało współpracę z Genesys, firmą specjalizującą się w chmurowych rozwiązaniach do zarządzania doświadczeniami klientów. Celem jest…
BoostUp wprowadza Conversation Intelligence do prognozowania przychodów i analizy sprzedaży
BoostUp ogłosił dodanie Conversation Intelligence (CI) jako natywnej funkcji platformy Revenue Command Center. Nowa funkcjonalność pozwala na lepsze…
Zendesk przejmuje Local Measure
Zendesk ogłosił podpisanie umowy przejęcia firmy Local Measure, dostawcy rozwiązań Contact Center as a Service (CCaaS) i zaawansowanych…
Salesforce i Google Cloud łączą siły: nowa era elastyczności w AI dla biznesu
Salesforce i Google ogłosiły strategiczne rozszerzenie swojego partnerstwa, otwierając nowy rozdział w dziedzinie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw. To…
Modele LLM pozwalają udoskonalić CX i operacje biznesowe
Współczesne centra kontaktowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów oraz dynamicznym…
Oszczędność czasu to główny wskaźnik skuteczności wdrożenia GenAI
Obliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) z wdrożenia generatywnej AI wymaga analizy oszczędności kosztów, wzrostu przychodów i poprawy produktywności, przy czym najczęściej mierzoną korzyścią jest oszczędność czasu. Pomimo że wiele firm nie mierzy jeszcze ROI, te, które to robią, zauważają największe korzyści w zakresie automatyzacji procesów, efektywniejszej obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży, choć pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga dodatkowych inwestycji w szkolenia i zarządzanie danymi.
Avaya kończy z call centers poniżej 200 stanowisk
Firma Avaya ogłosiła wprowadzenie minimalnego progu 200 stanowisk dla swoich publicznych centrów kontaktowych w chmurze. Zmiana wejdzie w…
32% klientów chce więcej interakcji z chatbotami w 2025 roku
Rosnące znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w obsłudze klienta staje się faktem. Najnowszy raport firmy Vonage na temat zaangażowania…
Genesys i Mitel łączą siły w obszarze AI i CX: nowe partnerstwo dla dużych organizacji
Dwa kluczowe podmioty na rynku obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji oraz komunikacji biznesowej – Genesys i Mitel…
Zwrot z inwestycji w generatywną AI przekracza 30% w jednej piątej firm – raport Deloitte
Generatywna AI przynosi znaczący zwrot z inwestycji – w 20% firm przekroczył on 30%, a 78% organizacji planuje zwiększenie nakładów na tę technologię. Główne wyzwania to jakość danych, zgodność z regulacjami i ryzyko błędów, ale firmy coraz częściej testują agentów AI jako przyszłościowe rozwiązanie.
Yarrl stawia na rozwój: rekordowe wyniki i plany ekspansji w oparciu o AI i akwizycje
Spółka Yarrl, notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, zakończyła 2024 rok z najlepszymi wynikami finansowymi…
Dlaczego AI to dziś must-have w contact center?
Contact center przechodzi obecnie fundamentalną przemianę. Tradycyjne systemy Contact Center as a Service (CCaaS) – koncentrujące się głównie…
Mitel planuje restrukturyzację: firma złoży wniosek o upadłość
Kanadyjski dostawca technologii komunikacyjnych, Mitel, ogłosił, że w przyszłym tygodniu złoży wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie Rozdziału…
Genesys opóźnia debiut na giełdzie
Genesys, dostawca rozwiązań w obszarze Contact Center as a Service (CCaaS), zdecydował się na opóźnienie planowanego debiutu giełdowego (IPO), powołując się na zmienność rynku akcji.
Gartner: do 2029 roku AI będzie rozwiązywało 80% problemów klientów
Według prognozy firmy badawczej Gartner, do 2029 roku czatboty i voiceboty będą w stanie autonomicznie rozwiązywać 80% typowych…
Talkdesk wprowadza AI do obsługi klienta w sektorze opieki zdrowotnej
Talkdesk zaprezentował nowatorskie narzędzie oparte na sztucznej inteligencji – AI Agents for Healthcare. Nowe rozwiązanie ma na celu…
GoTo wprowadza AI Quality Management – nowoczesne rozwiązanie poprawiające jakość obsługi klienta
GoTo, dostawca rozwiązań komunikacyjnych w chmurze i zarządzania IT, ogłosił wprowadzenie AI Quality Management – narzędzia opartego na…
Zoom zdobywa największy kontrakt w swojej historii
Zoom ogłosiło podpisanie swojej największej umowy na usługi Contact Center as a Service (CCaaS). Kontrakt dotyczy amerykańskiej firmy…
Deloitte Digital i Genesys ogłaszają partnerstwo na rzecz poprawy doświadczeń klientów
Deloitte Digital nawiązało współpracę z Genesys, firmą specjalizującą się w chmurowych rozwiązaniach do zarządzania doświadczeniami klientów. Celem jest…
BoostUp wprowadza Conversation Intelligence do prognozowania przychodów i analizy sprzedaży
BoostUp ogłosił dodanie Conversation Intelligence (CI) jako natywnej funkcji platformy Revenue Command Center. Nowa funkcjonalność pozwala na lepsze…
Dlaczego AI to dziś must-have w contact center?
Contact center przechodzi obecnie fundamentalną przemianę. Tradycyjne systemy Contact Center as a Service (CCaaS) – koncentrujące się głównie…
Mitel planuje restrukturyzację: firma złoży wniosek o upadłość
Kanadyjski dostawca technologii komunikacyjnych, Mitel, ogłosił, że w przyszłym tygodniu złoży wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie Rozdziału…
Genesys opóźnia debiut na giełdzie
Genesys, dostawca rozwiązań w obszarze Contact Center as a Service (CCaaS), zdecydował się na opóźnienie planowanego debiutu giełdowego (IPO), powołując się na zmienność rynku akcji.
Gartner: do 2029 roku AI będzie rozwiązywało 80% problemów klientów
Według prognozy firmy badawczej Gartner, do 2029 roku czatboty i voiceboty będą w stanie autonomicznie rozwiązywać 80% typowych…
Talkdesk wprowadza AI do obsługi klienta w sektorze opieki zdrowotnej
Talkdesk zaprezentował nowatorskie narzędzie oparte na sztucznej inteligencji – AI Agents for Healthcare. Nowe rozwiązanie ma na celu…
GoTo wprowadza AI Quality Management – nowoczesne rozwiązanie poprawiające jakość obsługi klienta
GoTo, dostawca rozwiązań komunikacyjnych w chmurze i zarządzania IT, ogłosił wprowadzenie AI Quality Management – narzędzia opartego na…
Zoom zdobywa największy kontrakt w swojej historii
Zoom ogłosiło podpisanie swojej największej umowy na usługi Contact Center as a Service (CCaaS). Kontrakt dotyczy amerykańskiej firmy…
Deloitte Digital i Genesys ogłaszają partnerstwo na rzecz poprawy doświadczeń klientów
Deloitte Digital nawiązało współpracę z Genesys, firmą specjalizującą się w chmurowych rozwiązaniach do zarządzania doświadczeniami klientów. Celem jest…
BoostUp wprowadza Conversation Intelligence do prognozowania przychodów i analizy sprzedaży
BoostUp ogłosił dodanie Conversation Intelligence (CI) jako natywnej funkcji platformy Revenue Command Center. Nowa funkcjonalność pozwala na lepsze…
Zendesk przejmuje Local Measure
Zendesk ogłosił podpisanie umowy przejęcia firmy Local Measure, dostawcy rozwiązań Contact Center as a Service (CCaaS) i zaawansowanych…
McDonalds wprowadza gotówkomaty
Jedna z najpopularniejszych sieci fast food w Polsce, McDonald’s, podjęła krok w kierunku usprawnienia obsługi klientów preferujących płatności…
AI “Artemis” pozwoli Meta uniezależnić się od Nvidii?
Wyścig technologiczny trwa, a Meta chce być w tej materii liderem. Powoli poznajemy nowości, które zaoferuje nam chip AI “Artemis”.
Apple ugina się pod naciskami rządu Indii
Apple stara się informować swoich użytkowników o potencjalnym ataku szpiegowskim, lecz od teraz z nieco zmienioną treścią.
Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
AI Pin do konsumentów ma trafić w połowie kwietnia
Firma Humane zajmująca się nowoczesną technologią przesuwa datę wysyłki AI Pin na kwiecień. Sprzęt nie jest łatwy w produkcji, dlatego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Komisja Europejska zamierza ukarać Apple
Komisja Europejska według niepotwierdzonych jeszcze informacji rozważa nałożenie gigantycznej kary finansowej na amerykański koncern.
Apple chce upakować LLM do swoich urządzeń
Apple, znany gigant technologiczny, poszerza granice możliwości sztucznej inteligencji, publikując dwa przełomowe artykuły badawcze. Pierwszy z nich dotyczy rozwiązania problemu związanego z uruchamianiem dużych modeli językowych (LLM) na urządzeniach z ograniczoną pamięcią RAM. Chociaż w artykule nie wymieniono bezpośrednio iPhone’ów i iPadów, wydaje się prawdopodobne, że Apple zastosuje tę technikę we własnych urządzeniach.
KOMSA została wyłącznym dystrybutorem Mitel na Europę Środkowo-Wschodnią
KOMSA Polska podpisała wyłączną umowę na dystrybucję technologii ujednoliconej komunikacji i contact center (UC/UCC) firmy Mitel w Europie Środkowo-Wschodniej, adresując tym samym rosnące potrzeby w zakresie “Modern Work”.
Jabra PanaCast 50 do współpracy z wykorzystaniem danych w hybrydowym świecie
Firma Jabra poinformowała, że zapowiadane rozwiązanie do wideokonferencji PanaCast 50 jest już w sprzedaży i uzyskało certyfikaty zgodności z usługami Microsoft Teams oraz Zoom Rooms.
AI “Artemis” pozwoli Meta uniezależnić się od Nvidii?
Wyścig technologiczny trwa, a Meta chce być w tej materii liderem. Powoli poznajemy nowości, które zaoferuje nam chip AI “Artemis”.
Apple ugina się pod naciskami rządu Indii
Apple stara się informować swoich użytkowników o potencjalnym ataku szpiegowskim, lecz od teraz z nieco zmienioną treścią.
Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
AI Pin do konsumentów ma trafić w połowie kwietnia
Firma Humane zajmująca się nowoczesną technologią przesuwa datę wysyłki AI Pin na kwiecień. Sprzęt nie jest łatwy w produkcji, dlatego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Komisja Europejska zamierza ukarać Apple
Komisja Europejska według niepotwierdzonych jeszcze informacji rozważa nałożenie gigantycznej kary finansowej na amerykański koncern.
Apple chce upakować LLM do swoich urządzeń
Apple, znany gigant technologiczny, poszerza granice możliwości sztucznej inteligencji, publikując dwa przełomowe artykuły badawcze. Pierwszy z nich dotyczy rozwiązania problemu związanego z uruchamianiem dużych modeli językowych (LLM) na urządzeniach z ograniczoną pamięcią RAM. Chociaż w artykule nie wymieniono bezpośrednio iPhone’ów i iPadów, wydaje się prawdopodobne, że Apple zastosuje tę technikę we własnych urządzeniach.
KOMSA została wyłącznym dystrybutorem Mitel na Europę Środkowo-Wschodnią
KOMSA Polska podpisała wyłączną umowę na dystrybucję technologii ujednoliconej komunikacji i contact center (UC/UCC) firmy Mitel w Europie Środkowo-Wschodniej, adresując tym samym rosnące potrzeby w zakresie “Modern Work”.
Jabra PanaCast 50 do współpracy z wykorzystaniem danych w hybrydowym świecie
Firma Jabra poinformowała, że zapowiadane rozwiązanie do wideokonferencji PanaCast 50 jest już w sprzedaży i uzyskało certyfikaty zgodności z usługami Microsoft Teams oraz Zoom Rooms.
Wideokonferencje bez ograniczeń i suwerenność cyfrowa?
Nowa brama VoIP IP6013 firmy innovaphone AG, specjalisty w dziedzinie rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu, nie ma prawie nic wspólnego z bramami VoIP poprzednich generacji.
Procedury bezpieczeństwa są bez sensu. Pracować się nie da!
Polska jest jednym z kluczowych celów cyberprzestępców. Dane z raportu ESET „Threat Report” za II półrocze 2024 są…
Co trzecia firma nie robi audytów bezpieczeństwa
Nadal 34 proc. przedsiębiorstw nie przeprowadza audytów bezpieczeństwa, które zdaniem ekspertów są podstawowym elementem zapewnienia organizacji skutecznej ochrony…
Wykrywanie oszustw w połączeniach IVR z wykorzystaniem Amazon SageMaker Canvas
Contact center są dziś coraz bardziej narażone na próby oszustw, co sprawia, że automatyzacja wykrywania nieuczciwych działań staje się niezbędnym elementem strategii bezpieczeństwa.
Nowe oszustwo phishingowe: zwolnienie z pracy przez e-mail
Cyberprzestępcy nieustannie udoskonalają swoje metody oszustw, a najnowszą techniką manipulacji jest podszywanie się pod pracodawców i wysyłanie fałszywych…
Było oszustwo na wnuczka, na policjanta… teraz jest na bilet
Planując udział w upragnionym koncercie lub festiwalu, większość fanów skupia się na emocjach związanych z nadchodzącym wydarzeniem. Niestety…
30 proc. Polaków unika biometrycznych metod zabezpieczeń
Zgodnie z wynikami Adyen Digital Report 2024 aż 30 proc. polskich konsumentów nie zamierza korzystać z biometrycznych metod…
CERT Polska umożliwi sprawdzanie bezpieczeństwa swojej domeny (firmowej i prywatnej)
Każdy – zarówno osoba prywatna, mała firma, jak i duża instytucja publiczna – może sprawdzić, czy jego strona…
Fałszywe oferty sprzedaży zagubionych bagaży na lotniskach
W ostatnich miesiącach nasiliły się przypadki oszustw internetowych, w których przestępcy podszywają się pod Lotnisko Chopina w Warszawie,…
DeepSeek R1 z dziurami jak w dobry szwajcarskim serze
Najnowsze badania przeprowadzone przez zespół ekspertów Cisco ds. bezpieczeństwa AI wraz z Robust Intelligence, obecnie należącego do Cisco,…
Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod instytucję
Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) wystosował ostrzeżenie dotyczące fałszywych wiadomości e-mail, które są rozsyłane przez oszustów podszywających się pod…
Co trzecia firma nie robi audytów bezpieczeństwa
Nadal 34 proc. przedsiębiorstw nie przeprowadza audytów bezpieczeństwa, które zdaniem ekspertów są podstawowym elementem zapewnienia organizacji skutecznej ochrony…
Wykrywanie oszustw w połączeniach IVR z wykorzystaniem Amazon SageMaker Canvas
Contact center są dziś coraz bardziej narażone na próby oszustw, co sprawia, że automatyzacja wykrywania nieuczciwych działań staje się niezbędnym elementem strategii bezpieczeństwa.
Nowe oszustwo phishingowe: zwolnienie z pracy przez e-mail
Cyberprzestępcy nieustannie udoskonalają swoje metody oszustw, a najnowszą techniką manipulacji jest podszywanie się pod pracodawców i wysyłanie fałszywych…
Było oszustwo na wnuczka, na policjanta… teraz jest na bilet
Planując udział w upragnionym koncercie lub festiwalu, większość fanów skupia się na emocjach związanych z nadchodzącym wydarzeniem. Niestety…
30 proc. Polaków unika biometrycznych metod zabezpieczeń
Zgodnie z wynikami Adyen Digital Report 2024 aż 30 proc. polskich konsumentów nie zamierza korzystać z biometrycznych metod…
CERT Polska umożliwi sprawdzanie bezpieczeństwa swojej domeny (firmowej i prywatnej)
Każdy – zarówno osoba prywatna, mała firma, jak i duża instytucja publiczna – może sprawdzić, czy jego strona…
Fałszywe oferty sprzedaży zagubionych bagaży na lotniskach
W ostatnich miesiącach nasiliły się przypadki oszustw internetowych, w których przestępcy podszywają się pod Lotnisko Chopina w Warszawie,…
DeepSeek R1 z dziurami jak w dobry szwajcarskim serze
Najnowsze badania przeprowadzone przez zespół ekspertów Cisco ds. bezpieczeństwa AI wraz z Robust Intelligence, obecnie należącego do Cisco,…
Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod instytucję
Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) wystosował ostrzeżenie dotyczące fałszywych wiadomości e-mail, które są rozsyłane przez oszustów podszywających się pod…
Seniorzy celem ataków internetowych oszustów
Choć starsze osoby coraz częściej używają sieci do kontaktów z rodziną, zakupów online czy zarządzania finansami, brak odpowiedniej…
Rynek Contact Center w chmurze na fali wzrostowej
16,3% wzrostu w 2024 roku i ponad 6 miliardów dolarów wartości rynku – sztuczna inteligencja i migracja do…
Zepsute jabłka w zespole
Toksyczny konsultant potrafi w kilka dni przekreślić miesiące budowania kultury i wyników. Jak więc wyłapać pierwsze fałszywe nuty, zanim przerodzą się w kakofonię rezygnacji?
Nadchodzi era autonomicznej AI w obsłudze klienta. Jak się na nią przygotować?
Autonomiczna AI zmienia sposób, w jaki firmy podchodzą do obsługi klienta – od reaktywnych botów przechodzimy do systemów zdolnych do samodzielnego działania, uczenia się i podejmowania decyzji. To przełom, który redefiniuje rolę technologii w relacjach z klientami i zarządzaniu procesami CX.
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty i porównują ceny
Zakupy z drugiej ręki, porównywarki cenowe oraz funkcjonalne narzędzia bankowe wspierające zarządzanie domowym budżetem – to filary świadomego…
Daniel Stańczuk dołączył do Voice Contact Center
Nowe kierownictwo w łódzkim oddziale VCC. Daniel Stańczuk obejmuje stanowisko Dyrektora Centrum Operacyjnego. VCC ogłosiło, że Daniel Stańczuk…
Dlaczego sam NPS nie wystarczy?
Net Promoter Score (NPS) to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w ocenie doświadczeń klientów. Jedno, proste pytanie: „Na…
Bank Pekao chce nowych klientów i poprawy wskaźników NPS
Bank Pekao zaprezentował nową strategię rozwoju na lata 2025–2027 pod hasłem „Sięgamy ponad horyzont”. Wśród głównych celów znalazło…
Tylko nieliczni z administracji korzystają na co dzień z danych, które ułatwiają zarządzanie i obsługę obywateli
Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego faktycznie korzysta z danych do podejmowania codziennych decyzji. Takie…
Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
Nowoczesne technologie są katalizatorem wszelkich zmian, także w zakresie deregulacji. Coraz więcej państw, korzystając z dostępności innowacyjnych rozwiązań,…
Technologia a system kaucyjny. Polacy otwarci na innowacje, ale potrzebują edukacji
Ponad 60% Polaków deklaruje chęć korzystania z aplikacji mobilnych i innych technologii wspierających system kaucyjny – wynika z…
Polska AI wspiera placówki medyczne
Wciąż niewiele polskich firm w pełni wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji – wynika z badania „Ocena dojrzałości polskich firm…
Jak radzić sobie z trudnymi klientami?
Obsługa trudnych klientów to wyzwanie, które może spotkać każdego pracownika. Eskalacje na poziom zarządu są kosztowne i często…
PZU wprowadza wewnętrznego asystenta AI – ponad 12 tys. pracowników zyskało dostęp do narzędzia Copilot Chat
Grupa PZU uruchomiła wewnętrzne narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji – Copilot Chat. Z rozwiązania w formie czata…
Jak drobne gesty budują wielkie doświadczenia
Gdy wybór produktów i usług jest ogromny, a oczekiwania klientów stale rosną, to właśnie jakość i siła doświadczenia…
PZU i SAS wspólnie na rzecz etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach
PZU, jedna z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, nawiązała współpracę z SAS AI Governance Advisory w celu…
AI w administracji publicznej: potencjał rośnie, ale strategii brak
Choć sztuczna inteligencja (AI) coraz śmielej wkracza w życie codzienne, polska administracja publiczna wciąż stawia pierwsze, często niepewne…
Polak zakłócił lot Ryanaira – sprawa trafiła do sądu
Ryanair zdecydował się na skierowanie sprawy do sądu przeciwko pasażerowi z Polski, który w styczniu 2025 roku swoim…
Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w Internecie
Jak pokazują najnowsze badanie TRUSTMATE.io niemal 40% Polaków trafia na fałszywe opinie. Co więcej, aż 25% badanych miało…
Bezpłatny dostęp do danych pomiarowych – co to oznacza dla klientów Energa-Operator?
Energa-Operator ogłosiła ważną zmianę dla swoich klientów: od teraz każdy odbiorca energii może bezpłatnie uzyskać dane ze swojego…
Policja uruchamia wewnętrzne contact center z PJM i SJM
Komenda Główna Policji ogłosiła postępowanie przetargowe na kompleksową usługę zapewnienia dostępu do tłumacza polskiego języka migowego (PJM) i…
Skala działania Vee S.A. porównywalna z dużym contact center
Spółka Vee S.A., specjalizująca się w obsłudze procesów biznesowych, opublikowała dane dotyczące wyników za pierwszy kwartał 2025 roku,…
Pozyskaj klienta: dlaczego nisza zwiększa skuteczność działań
Wybór niszy rynkowej pozwala firmom na skoncentrowanie swoich działań marketingowych i sprzedażowych na określonej grupie odbiorców, co zwiększa…
Pozyskaj klienta: określ cele, bo to klucz do skutecznej strategii
Ustalenie celów w procesie pozyskiwania klientów jest fundamentem efektywnej działalności biznesowej. Dobrze zdefiniowane cele pomagają skupić się na priorytetach, śledzić postępy i podejmować lepsze decyzje.
Od danych do emocji: jak AI kształtuje zakupy stacjonarne w XXI wieku
Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom personalizacji doświadczeń zakupowych. Według badań Mood Media, aż 42%…
Zmiana postaw polskich konsumentów: świadome decyzje zakupowe i nowe oczekiwania wobec marek
W ostatnich latach konsumenci mierzyli się z niełatwymi wyzwaniami: od pandemii, przez wojnę w Ukrainie, aż po rosnącą…
Agencja Rozwoju Przemysłu wnioskuje o przejęcie Hawe Telekom
Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie kontroli…
UKE: Play i operatorzy wirtualni wygrywają z konkurencją
W pierwszym kwartale 2025 roku Polacy przenieśli łącznie 501 934 numery telefoniczne – wynika z najnowszych danych opublikowanych…
Pozyskaj klienta: przekonania, które blokują pozyskiwanie klientów
To pierwszy artykuł z cyklu poświęconego sztuce pozyskiwania klientów, w którym krok po kroku odkrywamy kluczowe aspekty tego procesu. W kolejnych dniach zgłębimy inne obszary tej tematyki, oferując praktyczne wskazówki i inspirujące historie.
Czy introwertyk na słuchawce to zły pomysł?
Michał, cichy i skryty absolwent filozofii, nigdy nie widział siebie w roli pracownika call center. Kiedy jednak zmusiły go do tego okoliczności, odkrył, że choć początki były trudne, jego empatia i umiejętność słuchania stały się prawdziwym atutem w rozmowach z klientami.
Stary – nowy RCS
Komunikacja przez RCS to jak odświeżenie starej znajomości, która nagle zaskakuje nowymi umiejętnościami – trochę znajome, a jednocześnie intrygująco inne. Dla marketerów to okazja, by wejść w buty klienta i zobaczyć, jak wygląda nowoczesny dialog w świecie, gdzie zwykły SMS przeszedł lifting rodem z Hollywood.
Słownik terminologii contact center
disaster center
Patrz disaster. Miejsce odseparowane od głównej lokalizacji, które w przypadku awarii może przejąć podstawowe funkcje centrali organizacji.
Telephone Service Factor
Zobacz TSF.
Mean Time to Repair
(inaczej MTTR) to metryka wydajności w utrzymaniu ruchu i odnosi się do średniego czasu naprawy urządzenia lub systemu…
Customer Satisfaction Score
Wskaźnik satysfakcji klienta (najczęściej oznaczany akronimem CSAT) to jedna z najprostszych metod badania satysfakcji klienta. Marketerzy i marki…
CAGR
CAGR, czyli skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate) – jest to średni wskaźnik rocznego wzrostu…
tajemniczy klient
(inaczej mystery shopper) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży…
customer focused
(czyli “skupienie na kliencie”) to podejście biznesowe, które koncentruje się na potrzebach, preferencjach i satysfakcji klientów jako kluczowych…
shrinkflation
(inaczej downsizing) to sytuacja, w której producenci zmniejszają rozmiar swoich produktów, jednocześnie zwiększając ich cenę. Innymi słowy, to…
VMR
(inaczej Variance-to-Mean Ratio) Współczynnik wariancji do średniej (VMR) to stosunek wariancji do średniej w próbie lub populacji. Jest…
LRT
inaczej Lead Response Time, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi…