omnichannel

(z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w wielu kanałach (internet, telefon, sms, e-mail, stacjonarny, czat, video-czat etc).

W odróżnieniu od pojęcia multichannel (multikanałowości) obsługa/sprzedaż odbywać się może w kilku kanałach jednocześnie w zależności od oczekiwań co do sposobu obsługi przez klienta. Co istotne – klient w każdym z kanałów jest obsługiwany w ten sam sposób. W przypadku strategii omnichannel – wybór kanału zależy od klienta. Całość obsługi może odbywać się w jednym kanale, zaczynać się w jednym, a kończyć w drugim lub kanały obsługowe mogą się nawzajem przenikać po uprzedniej akceptacji przez klienta.

O omnichannelu pisaliśmy w artykułach:

« Back to Glossary Index
Redakcja

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

AKTUALNOŚCI

Zaloguj się do konta

Uzupełnij poniższe pola aby się zarejestrować

Odzyskaj hasło.

Wpisz swój login lub adres e-mail aby odzyskać hasło.