eNPS

eNPS

« wróć do spisu

(inaczej Employee Net Promoter Score) to miara lojalności pracowników i ich gotowości do polecania firmy jako miejsca pracy. Jest to metoda, która służy do pomiaru satysfakcji i zaangażowania pracowników w organizacji.

Wzór na obliczenie wskaźnika eNPS to:

eNPS = % Pracowników Promotorów – % Pracowników Krytyków

Pracownicy Promotorzy to ci, którzy odpowiedzieli na ankietę o satysfakcji z pracy w skali od 0 do 10, przyznając wynik od 9 do 10. Są to najbardziej lojalni i zaangażowani pracownicy, którzy są zadowoleni z pracy i polecają firmę jako miejsce pracy.

Pracownicy Krytycy to ci, którzy odpowiedzieli na ankietę o satysfakcji z pracy w skali od 0 do 10, przyznając wynik od 0 do 6. Są to najmniej zadowoleni pracownicy, którzy nie są zadowoleni z pracy i nie polecają firmy jako miejsca pracy.

Pracownicy Neutralni to ci, którzy odpowiedzieli na ankietę o satysfakcji z pracy w skali od 0 do 10, przyznając wynik od 7 do 8. Są to pracownicy, którzy nie są ani entuzjastyczni, ani negatywni w swojej ocenie pracy.

Wynik eNPS może przyjąć wartości od -100 do 100. Im wyższa wartość wskaźnika eNPS, tym większa lojalność i zaangażowanie pracowników w organizacji.