dane intencyjne

dane intencyjne

« wróć do spisu

to rodzaj danych, które odzwierciedlają zamiary lub intencje użytkowników będących w procesie podejmowania decyzji zakupowych np. w Internecie. Są to informacje o tym, co użytkownik chce znaleźć w sieci, jakie ma potrzeby lub oczekiwania w związku z wizytą na stronie internetowej czy w interakcjach z firmami online.

Dane intencyjne są ważne dla firm, ponieważ pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji klientów. Dzięki nim firmy mogą dostarczać spersonalizowane rozwiązania i oferty, które spełniają oczekiwania użytkowników i przyczyniają się do zwiększenia ich zadowolenia i lojalności.

Przykłady danych intencyjnych to zapytania wyszukiwania, które użytkownicy wprowadzają w wyszukiwarki internetowe, interakcje użytkowników z treściami na stronie internetowej, dane dotyczące nawigacji i zachowań użytkowników na stronie, a także informacje dotyczące preferencji zakupowych i konsumenckich.

Dane intencyjne są często wykorzystywane w dziedzinie marketingu internetowego, w tym w strategiach SEM (Search Engine Marketing) czy PPC (Pay-Per-Click), które pozwalają na lepsze docieranie do użytkowników, którzy są zainteresowani danymi produktami czy usługami.