Customer Satisfaction Score
« wróć do spisuWskaźnik satysfakcji klienta (najczęściej oznaczany akronimem CSAT) to jedna z najprostszych metod badania satysfakcji klienta.
Marketerzy i marki mogą używać CSAT do określania poziomu satysfakcji klienta w kluczowych momentach interakcji, takich jak moment zakupu, proces wdrażania, wymiana zgłoszeń do pomocy technicznej oraz rozmowa telefoniczna lub cyfrowa (czat, videoczat, social media) z obsługą klienta. Satysfakcja klienta oceniana jest według skali 1-3 lub 1-5. Może być także oceniana podobnie jak w przypadku NPS w skali 1-10, przy czym najskuteczniejszą metodą oceny jest skala oceny szkolnej np. w Polsce 1-5 lub 6.
Związane jest to z doskonałą korelacją oceny jakości obsługi klienta ze szkolną skalą oceniania, gdzie 1 oznacza bardzo złą ocenę, a 5/6 – doskonałą.