Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: Qualtrics

2 artykułów
Czytaj więcej

Zaniedbanie empatii w procesie transformacji cyfrowej przyniesie opłakane skutki

Zdaniem Sally Winston, dyrektorki ds. rozwiązań na rynku EMEA w Qualtrics, w trakcie transformacji cyfrowej związanej z pandemią, zbyt słabo skupiono się na przecięciu się technologii i potrzeb człowieka. Jej zdaniem zaniedbanie empatii w strategiach opartych na technologii może prowadzić do utraty przewagi konkurencyjnej.
Czytaj więcej

Qualtrics Embedded Insights pomoże poprawić Customer oraz Employee Experience

Firmy Qualtrics oraz ServiceNow ogłosiły opracowanie nowej aplikacji pomagającej poprawić doświadczenia pracowników i jakość obsługi klienta. Nowa aplikacja Qualtrics Embedded Insights, dostępna już w Sklepie ServiceNow, umożliwia zespołom IT i obsługi klienta podgląd ujednoliconych danych operacyjnych dotyczących doświadczeń pracowników i klientów, pozwalając tym samym na podejmowanie świadomych decyzji i natychmiastowych działań w reakcji na ich potrzeby.