Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: OLX

5 artykułow
Czytaj więcej

Rynek pracy nadal się kurczy

To nieprawda, że rośnie zatrudnienie i Polska to kraina miodem i mlekiem płynąca. Mimo zapewnień rządu rynek pracy nadal się kurczy. Świadczy o tym chociażby fakt, że pracodawcy w październiku opublikowali o 12 proc. mniej ogłoszeń o pracę w ujęciu r/r i o 10 proc. mniej w stosunku do września. Rośnie za to liczba poszukujących i liczby odpowiedzi na ogłoszenia. Tych ostatnich w minionym miesiącu było o 20 proc. więcej w ujęciu r/r.
Czytaj więcej

OLX z zarzutami Prezesa UOKiK

Wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz iluzoryczna ochrona kupujących w ramach „Pakietu ochronnego” – to tylko niektóre zakwestionowane praktyki. Prezes UOKiK postawił zarzuty popularnej platformie sprzedażowej OLX.pl. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. obrotu.
Czytaj więcej

Jak Polacy poszukują pracy?

Niezależnie od wykonywanego zawodu najważniejszymi dla pracowników cechami poszukiwanej pracy są umowa o pracę (59 proc.) oraz pełny etat (55 proc.) – wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie OLX. Oprócz formy zatrudnienia istotne są także elastyczny czas pracy i możliwość zdalnego wykonywania obowiązków, co dowodzi, że przejście wielu firm na tryb home office podczas pandemii zachęciło kandydatów do starania się o to udogodnienie w przyszłości.
Czytaj więcej

54 proc. wzrost ilości ogłoszeń rekrutacyjnych w branży customer care

Gdy w marcu 2020 r. pojawiła się w Polsce pandemia, zaledwie kilka tygodni później rynek pracy wyglądał już inaczej. W wielu branżach pojawiało się coraz mniej ofert pracy, część pracodawców decydowała się na bolesne, masowe zwolnienia swoich pracowników. Cały 2021 r. również kręcił się wokół pandemii, ale tąpnięcie na rynku pracy nie było już tak wielkie jak w roku poprzednim.