Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: LINK4

2 artykułów
Czytaj więcej

UODO nakłada karę na Link4 za wyciek danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie, administracyjną karę pieniężną w wysokości 103 752 zł. Powodem nałożenia kary jest niezgłoszenie Prezesowi UODO naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia.
Czytaj więcej

LINK4 na fali cyfrowych zmian: Nowy portal i zautomatyzowane procesy sprzedaży

Kolejny krok w cyfrowej ewolucji LINK4. Ubezpieczyciel przedstawił klientom nowatorski portal do obsługi i sprzedaży. Serwis ten oferuje między innymi zaawansowany kalkulator ubezpieczeń, który wskutek integracji z bazą Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) umożliwia błyskawiczne wyliczenie składki dla kluczowych polis OC i AC. LINK4 akcentuje również głębszą integrację kanałów dystrybucji oraz automatyzację w bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń.