Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: GADA

1 artykuł
Czytaj więcej

Efektywność operacyjną należy budować w oparciu o relacje z klientami

Wymogi ESG i zmienność regulacyjna wymusza w bankowości większą efektywność operacyjną, polegającą nie tylko na cięciu kosztów, ale i powszechnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji w kontaktach z klientami. „Najważniejsza jest umiejętność precyzyjnego identyfikowania potrzeb klienta” - mówi Honorata Byczyńska, członkini zarządu Millennium Goodie i dyrektorka w Banku Millennium, która uczestniczy w Europejskim Kongresie Finansowym w Sopocie.