Marki: Facebook
6 artykułow
WhatsApp z nowym chatbotem
WhatsApp komunikator internetowy należący do konglomeratu Meta Platformes, otrzymał ostatnio nowe funkcje w tym własnego chatbota.
Użytkownicy z większym wpływem na podpowiadane treści w mediach społecznościowych
Na podstawie gromadzonych danych o użytkownikach algorytmy wielkich internetowych platform są w stanie podrzucać im spersonalizowane treści, często niskiej jakości, które głównie żerują na emocjach. – Projektujący te usługi doskonale wiedzą, jak wciągnąć nas w scrollowanie, żebyśmy korzystali z mediów społecznościowych więcej, intensywniej, niż racjonalnie sobie tego życzymy – mówi Katarzyna Szymielewicz z Fundacji Panoptykon.
Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce – UOKiK czuwa
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? Prezes UOKiK sprawdza czy konsumenci są prawidłowo informowani o kwestiach wynikających z dyrektywy Omnibus. Po jego interwencji wielu przedsiębiorców dostosowało lub zaczęło zmieniać swoje praktyki. Zalando, Booking, Travelist usłyszały zarzuty - grozi im kara do 10 proc. obrotu.
EDPB rozstrzyga spór z Meta i tworzy grupę w sprawie ChatGPT
Europejska Rada Ochrony Danych (EDPB) rozstrzygnęła spór dotyczący legalności przesyłania danych przez Meta Platforms Ireland Limited (Meta IE) do Stanów Zjednoczonych dla swojej usługi Facebooka.
Orange Polska obniża ceny połączeń na Ukrainę
W tym wyjątkowo trudnym dla Ukrainy czasie Orange Polska i nju mobile od dzisiaj obniżają ceny połączeń międzynarodowych…
Polskie usługi i produkty nie są wystarczająco innowacyjne – potrzebny jest service design
Usługi cyfrowe muszą być dobrze zaprojektowane. Ich tworzenie powinno wymagać obecności osób, które specjalizują się badaniu i analizowaniu potrzeb odbiorców. Niestety, service design w Polsce wciąż jest niedoceniany. Zdaniem Stanisława Eysmonta z Altimetrik Polska, negatywnie odbija się to na jakości projektów IT, które nie wykorzystują potencjału kreatywności i innowacyjności.