Marki: Deloitte
10 artykułow
Polacy coraz bardziej cyfrowi: smartfony i laptopy niezbędne w codziennym życiu
Z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte wynika, że aż 95% Polaków deklaruje dostęp do smartfona, a 87% do laptopa, co świadczy o głębokiej penetracji technologii cyfrowej w Polsce. Raport „Digital Consumer Trends” rzuca światło na zmieniające się zwyczaje cyfrowe Polaków i ich adaptację do nowoczesnych technologii.
Polskie przedsiębiorstwa deklasują w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023
Polskie firmy w zeszłym tygodniu rozniosły konkurencję w bloku wschodnim. W prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 znalazło się aż 18-cie polskich firm. Jest to najlepszy wynik Polski w historii.
28 listopada 2023
Raport Digital Consumer Trends 2023: AI nowym obliczem świata
Międzynarodowa sieć spółek Deloitte założona w 1845 roku w Londynie wydała ostatnio Raport Digital Consumer Trends 2023. Niniejszy dokument przedstawia wyniki badania przeprowadzonego na próbie 27 tys. respondentów z 17 krajów. Jak społeczeństwo postrzega AI?
Ubezpieczyciele muszą zmienić stosunek do klienta
Ubezpieczyciele muszą zmienić stosunek do klienta - lepiej zrozumieć jego potrzeby i nauczyć się odpowiadać na nie, wykazać wobec niego empatię, w trudnych sytuacjach dać mu prawdziwe wsparcie. Przedstawiciele sektora podczas zorganizowanej przez Europejski Kongres Finansowy Konferencji „Ubezpieczenia: sprzedaż, innowacje, ryzyko” mówili, że mogą w tym pomóc technologie cyfrowe i wskazywali w jaki sposób.
Digitalizacja nie wykluczy bezpośredniego kontaktu sprzedawcy z klientem
Branże ubezpieczeniowa oraz bankowa stoją przed wyzwaniem wdrażania nowych rozwiązań technologicznych w celu optymalizacji kosztów i poprawy efektywności sprzedaży. O tym, jakie rozwiązania stosuje się obecnie przy sprzedaży produktów finansowych, dyskutowali uczestnicy jednej z sesji XIII Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
60 proc. z nas się zmieniło
Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, jesteśmy świadomi, że zmiany klimatu to efekt szkodliwej działalności człowieka. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych uważa, że zrównoważone produkty kosztują zbyt dużo, a 53 proc. wysoka cena powstrzymuje przed ich zakupem. Jednocześnie głównym czynnikiem determinującym nasze zachowania konsumenckie pozostaje inflacja. Niemal 80 proc. mieszkańców Polski spodziewa się w najbliższym czasie wzrostu cen żywności, trzy czwarte wzrostu rachunków za prąd i/lub gaz, a 66 proc. podniesienia cen benzyny.
Inwestycja w chmurę, to zwiększenie efektywności działania
Chmura staje się nieodłącznym elementem funkcjonowania nowoczesnych firm na polskim rynku – dwie trzecie z nich już wykorzystuje lub planuje wdrożyć to rozwiązanie. Zdaniem blisko połowy dyrektorów finansowych główną zaletą chmury jest możliwość poprawy efektywności działania przedsiębiorstwa i uzyskania optymalizacji kosztowych.
Ufamy sztucznej inteligencji coraz bardziej
Wdrażanie lub zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych wymaga coraz częściej przeniesienia procesów biznesowych do świata wirtualnego. Warunkiem efektywnej transformacji jest jednak powszechne zrozumienie i akceptacja technologii takich jak sztuczna inteligencja czy metawersum, wynika z raportu Tech Trends 2023, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Jednocześnie rosnąca popularność usług chmurowych skłania część firm do podjęcia prac nad narzędziami umożliwiającymi skuteczne zarządzanie zdecentralizowanymi usługami.
Poszukiwanie informacji o produkcie staje się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji konsumenckich
Firma konsultingowa Deloitte Digital prezentuje drugą edycję raportu CX Drivers dotyczącą analizy ścieżki zakupowej konsumenta w ujęciu międzynarodowym. Jak się okazuje, największą satysfakcję klienci czerpią z samego momentu dokonywania zakupów. Najniżej oceniają zaś pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą – czyli poszukiwanie informacji oraz kontakt i ocenę współpracy.
Ponad połowa konsumentów w Polsce zamawia towary zdalnie i odbiera je w sklepie
Początek 2022 roku nie wszędzie na świecie wiązał się z większym optymizmem konsumentów – wynika z pierwszej tegorocznej edycji raportu Global State of the Consumer Tracker, opracowanego przez firmę doradczą Deloitte.