Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: BLIK

4 artykułów
Czytaj więcej

Polacy pokochali BLIKa

Użytkownicy aplikacji mobilnych banków coraz chętniej korzystają z BLIKA. Zgodnie z najnowszymi danymi Polskiego Standardu Płatności – w piątek, 8 września br. użytkownicy systemu wykonali za jego pomocą przeszło 7 mln transakcji. To nowy, nieosiągnięty dotąd rekord w dziennej liczbie operacji BLIKIEM, które zostały zrealizowane we wszystkich kanałach – e-commerce, POS, ATM oraz P2P.
Czytaj więcej

Jest zgoda UOKiK na płatności odroczone w BLIK-u

Przed tygodniem (15 lipca br.) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pozytywnie ocenił wniosek złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard w sprawie rozszerzenia działalności Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK. Organ wyraził zgodę na koncentrację, w ramach której PSP uzupełni swoje portfolio o usługę płatności odroczonych (Buy now, pay later – BNPL).
Czytaj więcej

Sprzedaż przez czatbota? KODA Bots wprowadza nową funkcjonalność

KODA Bots, dostawca systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, stworzyło wtyczkę BotPay dla sklepów internetowych. Jej zainstalowanie i skonfigurowanie automatycznie stworzy chatbota połączonego ze stroną danego sklepu na Facebooku. Chatbot umożliwi m.in: płatności za zakupy z wykorzystaniem bezpiecznych transakcji BLIK bezpośrednio w Messengerze na facebookowych stronach sklepów.