Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: Apple

3 artykułów
Czytaj więcej

Customer Journey Map dla opornych

Każda podróż wymaga od uczestników posiadania jakiegoś planu lub mapy, według której realizują swój cel. Customer Journey Map (CJM) to właśnie taka mapa, która tworzona przez sprzedawców, nie klientów. Dzięki graficznemu wyobrażeniu owej „podróży” umieszczają nań najważniejsze i newralgiczne punkty, aby lepiej obsłużyć klienta. Aby jego podróż przebiegała tak, jak sobie autor mapy zaplanował i przewidział na pokonywanej przez klienta drodze, wszystkie niebezpieczeństwa i radości.
Czytaj więcej

Rośnie pozytywne nastawienie Polaków do sztucznej inteligencji

Polacy coraz bardziej interesują się sztuczną inteligencją, a w wypowiedziach internautów na ten temat widać rosnącą świadomość tematu i wzrost pozytywnego nastawienia do tej technologii. Pod względem liczby ekspertów pracujących nad rozwojem lub wdrożeniem sztuczniej inteligencji Polska zajmuje pierwsze miejsce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Liczba wypowiedzi na temat botów w polskim Internecie w ciągu minionego roku wzrosła aż o 132 proc., a w rozmowach wzrósł udział kobiet.
Czytaj więcej

Alior Bank wprowadza iPady do obsługi klienta

Alior Bank wkracza na kolejny etap cyfryzacji sieci oddziałów. Tym razem przy użyciu tabletów. Dzięki nim bankierzy będą mogli obsługiwać klientów indywidualnych zarówno w oddziale, jak i poza nim. Urządzenie pozwoli otworzyć rachunek osobisty i oszczędnościowy, zaktualizować dane czy wystąpić o wydanie karty płatniczej. Bank pracuje nad udostępnieniem usługi również dla klientów biznesowych.