Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: Allegro

8 artykułow
Czytaj więcej

Sprzedaż przez Allegro i dostawy przez paczkomaty nie dla e-aptek

Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny (WIF) podjął decyzję, która może wpłynąć na sposób, w jaki apteki prowadzą sprzedaż online. Apteka, która oferowała swoje produkty za pośrednictwem platformy Allegro oraz realizowała dostawy przez Paczkomaty, została zobowiązana do zaprzestania tych praktyk ze względu na niezgodność z obowiązującymi przepisami.
Czytaj więcej

Świąteczne zakupy planujemy już w listopadzie

Ponad 48% Polaków rozpoczyna swoje świąteczne zakupy już w listopadzie, wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro. Zbliżające się grudniowe święta motywują niemal połowę Polaków do wcześniejszego planowania i zakupu prezentów dla najbliższych, w tym także upominków dla zwierząt domowych.
Czytaj więcej

Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce – UOKiK czuwa

Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? Prezes UOKiK sprawdza czy konsumenci są prawidłowo informowani o kwestiach wynikających z dyrektywy Omnibus. Po jego interwencji wielu przedsiębiorców dostosowało lub zaczęło zmieniać swoje praktyki. Zalando, Booking, Travelist usłyszały zarzuty - grozi im kara do 10 proc. obrotu.
Czytaj więcej

Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów

Jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada, na co wskazują cykliczne badania prowadzone przez Polski Program Jakości Obsługi. Z ostatniej edycji tego badania wynika, że Polacy najgorzej oceniają m.in. wiedzę i kompetencje pracowników, czas obsługi oraz ceny i dostępność asortymentu. Jednak autorzy badania wskazują, że na tegoroczne surowe oceny konsumentów mogły wpłynąć wysoka inflacja i zaburzenia łańcuchów dostaw wywołane wojną.
Czytaj więcej

Raport EFL: co czwarta firma MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii

67% firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może jednak sporo stracić na rzecz zamówień internetowych. Dziś tylko 14% firm ma co najmniej połowę̨ przychodów z kanału online.