Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

product centric

(lub product centered) to podejście biznesowe, które skupia się na produkcie jako głównym czynniku wpływającym na sukces firmy. W tym podejściu, firma koncentruje się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji produktów, które są uważane za najważniejsze dla klientów.

W podejściu product-centric, firma opiera swoją strategię marketingową na założeniu, że jeśli produkt jest wystarczająco dobry, to klient sam zainteresuje się nim i dokona zakupu. Firma skupia się przede wszystkim na projektowaniu i produkcji produktów, a działania marketingowe i sprzedażowe są ukierunkowane na ich promocję.

Jedną z wad podejścia product-centric jest to, że firma może nie dostrzegać rzeczywistych potrzeb i preferencji klientów, ponieważ skupia się jedynie na produkcie. W podejściu product-centric, to firma decyduje, co klient powinien kupić, a nie klient decyduje, czego potrzebuje. Dlatego w dzisiejszych czasach, w których klienci mają większy wybór i są bardziej wymagający, podejście product-centric staje się coraz mniej skuteczne, a firmy coraz częściej koncentrują się na podejściu customer-centric (czyli koncentrującym się na kliencie).

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Marki: ABSL

3 artykułów
Czytaj więcej

Trendy szkoleniowe dla firm w 2023 roku

Rozwój kompetencji jest dziś priorytetem firm, które chcą efektywnie funkcjonować w nowej rzeczywistości. Sektor nowoczesnych usług biznesowych może tu służyć za przykład. Centra biznesowe w Polsce zatrudniają ponad 400 tys. osób, od lat odpowiadając za realizację projektów na międzynarodową i globalną skalę.
Czytaj więcej

Jak liderzy w Polsce i Europie zarządzają zespołami pracując na odległość?

1 na 4 polskich pracowników twierdzi, że ich manager nie ma kompetencji do zarządzania zespołem na odległość i hybrydowo. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez GoodHabitz wraz z agencją badawczą Markteffect dowiadujemy się, jak pracownicy z największych krajów europejskich oceniają ostatnie dwa lata pracy zdalnej oraz swoich liderów.