Minister Gawkowski: ponad 878 milionów złotych na rozwój e-usług publicznych

Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) ogłosiło nowy nabór w ramach programu „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”, przeznaczając na ten cel ponad 878 milionów złotych. Nowe projekty pozwolą na tworzenie i rozwój e-usług publicznych, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych przez internet, niezależnie od miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności, a nawet bez wychodzenia z domu.

– Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji, która nadąża za potrzebami obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowym projektom coraz więcej spraw będzie można załatwić online, bez barier czasu i miejsca. Zależy nam na tym, aby państwo było bliżej obywatela – dostępne, wygodne i przyjazne. Naszym celem jest poprawa jakości życia obywateli dzięki cyfryzacji – powiedział wicepremier i minister cyfryzacji  Krzysztof Gawkowski.

Ponad 878 mln zł na kolejne inicjatywy cyfrowe

Ogłoszony dziś nabór to kolejny krok w stronę wygodnych i bezpiecznych usług publicznych online. O dofinansowanie mogą ubiegać się jednostki administracji rządowej i podległe im instytucje, sądy, jednostki prokuratury oraz samorządy zawodowe. Dofinansowanie przewidziano dla projektów, które obejmują m.in.:

  • optymalizację procesów w relacji z obywatelami i przedsiębiorcami,
  • rozwój e-usług publicznych i wewnątrzadministracyjnych,
  • cyfryzację zaplecza administracji (back-office),
  • budowę rozwiązań horyzontalnych usprawniających administrację publiczną w skali kraju.

CPPC przewiduje także dodatkowe punkty dla projektów wykorzystujących publiczne rozwiązania chmurowe oraz integrujących istniejące e-usługi w kompleksowe systemy.

Coraz bliżej ludzi – kontynuacja cyfryzacji w administracji

Nowy nabór stanowi kontynuację działań realizowanych w 2023 roku w ramach działania 2.1 Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy, kiedy CPPC podpisało 12 umów na rozwój e-usług i modernizację już istniejących systemów, przeznaczając na ten cel ponad  726 milionów złotych. Nowe projekty są w fazie realizacji, a ich efekty będą dostępne dla obywateli w najbliższych latach.

Początek przyjaźni administracji publicznej z obywatelem

W ostatnich latach fundusze europejskie stanowiły solidne wsparcie dla cyfryzacji polskiej administracji publicznej. Dzięki Programowi Operacyjnemu Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 udało się zrealizować  56 projektów tworzących aż 233 e-usługi, z których korzystają obecnie obywatele, przedsiębiorcy i urzędnicy. Cyfryzacja ułatwiła dostęp do informacji i uprościła wiele procesów administracyjnych, czyniąc administrację bardziej przyjazną i dostępną.

Jako CPPC już od wielu lat dbamy o to, aby administracja publiczna była przyjazna i bezpieczna dla każdego obywatela. W latach 2014-2020 dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich nasi Beneficjenci zrealizowali aż 56 projektów tworzących 233 e-usługi, z których korzystamy dzisiaj wszyscy. Chcemy, aby każdy obywatel miał łatwy dostęp do informacji, a urzędnik mógł skupiać się na swojej pracy, nie na wydłużających się analogowych procesach. Działania z poprzednich lat kontynuujemy w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Serdecznie zachęcam wszystkich potencjalnych Beneficjentów do wzięcia udziału w naborze – do rozdysponowania mamy ponad 878 mln zł, które znacznie przyczynią się do stworzenia dostępnej i przyjaznej administracji – powiedział dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa  Wojciech Szajnar.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *