Co drugi senior boi się o bezpieczeństwo podczas korzystania z e-bankowości

Korzystanie z bankowości elektronicznej i mobilnej jest już powszechne wśród wszystkich klientów niezależnie od wieku. Dzięki rozwojowi technologii cyfrowej stała się ona integralną częścią codziennych płatności mobilnych oraz zarządzania finansami.

Coraz więcej seniorów staje się aktywnymi użytkownikami bankowości elektronicznej i mobilnej. Ta grupa społeczna ciągle się powiększa, co skłania instytucje do wprowadzania udogodnień w swoich usługach i produktach, aby sprostać jej potrzebom. Z badania Santander Consumer Banku „Senior w bankowości” wynika, że ponad połowa osób powyżej 60. roku życia uważa za szczególnie przydatne stosowanie przez bank prostego języka i zrozumiałej komunikacji. Ponad jedna czwarta seniorów wskazuje na konieczność dodatkowego wyjaśniania skomplikowanych pojęć w umowach. Dla 17% seniorów istotna jest oferta produktowa skierowana do osób 60+.

Wyniki naszego ostatniego badania jasno pokazują, że seniorzy najbardziej doceniają zrozumiałą komunikację, pozbawioną bankowego żargonu. Eliminuje ona barierę związaną z trudnym językiem technicznym, co pozwala osobom starszym na łatwiejsze korzystanie z usług bankowych. Dodatkowo, według naszych danych podobny odsetek (22 proc.) klientów po 60 roku życia szczególnie docenia, jeżeli bank oferuje dla nich oddzielne stanowisko obsługi w oddziale oraz mogą liczyć na pomoc personelu w obsłudze bankomatów czy terminali – mówi Magdalena Grzelak,Rzecznika Prasowa z Santander Consumer Banku.

Senior a bankowość mobilna

Bankowość mobilna oferuje wiele korzyści, takich jak oszczędność czasu, łatwość dostępu do konta oraz możliwość realizowania transakcji z dowolnego miejsca. Seniorzy doceniają funkcjonalne zalety aplikacji bankowych, dzięki którym mogą szybko i bezpiecznie sprawdzać stan konta, płacić rachunki, przelewać pieniądze oraz zarządzać oszczędnościami. Z drugiej strony, osoby po 60. roku życia mają pewne obawy. Według danych Santander Consumer Banku, połowa respondentów obawia się oszustwa, w tym kradzieży danych i pieniędzy, podczas korzystania z bankowości mobilnej. Dla 20% seniorów aplikacje bankowe są zbyt skomplikowane w obsłudze, a 15% stwierdza, że jedną z największych trudności jest konieczność zapamiętywania danych do logowania, haseł i PIN-u.

Seniorzy nierzadko obawiają się korzystania z bankowości mobilnej m.in. ze względu na brak zrozumienia technologii oraz zagrożenia cybernetyczne. Dlatego też w Santander Consumer Banku wprowadziliśmy zasady prostego języka, dzięki czemu prowadzimy transparentną komunikację zrozumiałą dla wszystkich. Dodatkowo, obsługa banku odgrywa kluczową rolę we wspieraniu naszych starszych klientów i pokazywaniu im, jak korzystać z nowoczesnych sposobów bankowania. Taka kompleksowa pomoc nie tylko zwiększa komfort i bezpieczeństwo seniorów, ale również buduje ich zaufanie do nowych technologii oraz nowoczesnych rozwiązań bankowych – dodaje Magdalena Grzelak z Santander Consumer Banku.  

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca-9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków 60+. Próba n = 1000.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *