Autentyczność marek: klucz do sukcesu w nowoczesnym biznesie

W erze cyfrowej, gdzie każdy aspekt naszego życia jest jakoby spleciony z globalną siecią, marki przekraczają granice tradycyjnego biznesu, stając się bliskimi towarzyszami codzienności.
Kirk Douglas, kadr z filmu Spartakus, reż. Stanley Kubrick

Z najnowszych badań wynika, że aż 91% konsumentów wierzy w siłę społeczności skupionych wokół marek, a 70% lepiej postrzega firmy, których pracownicy aktywnie uczestniczą w mediach społecznościowych. Nie jest to jedynie chwilowa moda, ale trwały trend ukazujący, jak wielką rolę w percepcji marki odgrywa jej autentyczność.

Autentyczność, zdefiniowana jako wiarygodność, prawdziwość oraz działanie zgodne z deklarowanymi wartościami, stanowi dzisiaj jedno z najistotniejszych kryteriów, według których konsumenci oceniają i wybierają marki do wsparcia.

Dla wielu konsumentów autentyczność jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, które marki lubią i wspierają. Firmy, które chcą odnieść sukces, powinny zrozumieć, że autentyczność to nie tylko chwilowy trend, ale również konieczność. Uczciwe praktyki biznesowe oraz dostarczanie wartościowych produktów i usług to podstawa. Ważne jest również budowanie angażującej komunikacji między marką a odbiorcami, w której przekazujemy kluczowe dla marki cele i wartości – mówi Karina Hertel, CEO SparkyB.

Jak budować autentyczność?

Podstawą jest zdefiniowanie misji i wartości marki, które powinny być wyznacznikiem zarówno w działaniach biznesowych, jak i w komunikacji. Wartościowe produkty, uczciwe praktyki oraz transparentność w relacjach z klientami to elementy budujące zaufanie i prawdziwą relację z konsumentami. Media społecznościowe oferują unikalną możliwość pokazania „ludzkiej twarzy” marki, dzielenia się historiami pracowników, procesów produkcji czy też bezpośredniego dialogu z odbiorcami.

W kontekście mediów społecznościowych, gdzie autentyczność jest szczególnie ważna, wielkim wyzwaniem dla marketerów jest tworzenie angażującego i wiarygodnego contentu. Wsparciem w tej dziedzinie mogą okazać się tzw. Sparkusi, czyli społeczność zrzeszona przez agencję SparkyB, która poprzez zbiorowe udostępnianie treści marki potrafi wygenerować znaczący wzrost zasięgu organicznego. Michał Hertel, współwłaściciel SparkyB, podkreśla, że takie działania są kluczem do skutecznej komunikacji i budowania autentycznej relacji z konsumentami.

To prawdziwi użytkownicy mediów społecznościowych dopasowani tematycznie do danego brandu. Zbiorowo udostępniając stworzone przez nas treści, tworzą viral[1], co powoduje znaczny wzrost zasięgu organicznego – mówi Hertel.

Siła społeczności w budowaniu marki

Społeczności online mają ogromny potencjał w kreowaniu trendów i wspieraniu marek w osiąganiu ich celów. Wspólne działanie, udostępnianie treści, a także generowanie zasięgu przez Sparkusów to przykłady, jak marki mogą zwiększać swoją widoczność i budować prawdziwą relację z konsumentami. Dzięki temu, nawet małe firmy mają szansę na wybicie się na rynku i zdobycie lojalnych klientów.

Autentyczność w dzisiejszym świecie nie jest już wyborem, ale koniecznością dla każdej marki, która chce odnieść sukces. Uczciwa komunikacja, transparentność i zaangażowanie w budowanie społeczności wokół marki to kluczowe elementy, które decydują o jej percepcji i pozycji na rynku. W tym kontekście, agencje takie jak SparkyB, oferujące wsparcie w kreowaniu i rozpowszechnianiu autentycznych treści, odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym marketingu.

Słownik
1. viral. w kontekście marketingowym odnosi się do strategii promocyjnej, w której przekaz reklamowy jest rozpowszechniany w sposób organiczny, poprzez…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *