CD Projekt – czyli gamingowy customer experience

Praktyki związane z obsługą klienta są popularne nie tylko w branży ubezpieczeniowej czy bankowej. Zobaczmy jak wygląda to oczami CD Projektu.

CD Projekt jest najbardziej rozpoznawalną spółką z branży gier wideo w Polsce. Co więcej, zdobył on renomę na miarę światowego gracza na rynku. Swego czasu w dobie hossy gamingowej w Polsce spółka z logiem czerwonego ptaszka święciła triumfy na giełdzie. Przez jakiś czas była podmiotem z największą kapitalizacją w Polsce, a nawet przewyższała swoich rynkowych rywali w postaci znanego wszystkim np. Ubisoftu. Wraz z wydaniem Cyberpunk 2077 runęła hossa, oczekiwania zmalały i nastały gorsze czasy. Firma jednak optymistycznie patrzy w przyszłość a jednym z jej fundamentów jest… dobra relacja z graczami.

Jak wygląda Customer Experience w przypadku graczy?

Doświadczenie klienta jako gracza oczywiście w głównej mierze jest oceniane poprzez satysfakcję z samego uzyskanego produktu. Jeżeli gra jest udana, nie posiada zbyt wielu błędów, a rozgrywka cieszy oko długie godziny – to użytkownik jest zadowolony z produktu. W przypadku jednak Customer Experience[1] kluczowy jest kontakt na linii producent – gracz o premierze danego produktu. Każde przesunięcie daty premiery obniża zaufanie graczy do wydawcy. Oczywiście nieraz występują uzasadnione przyczyny, aczkolwiek w wielu przypadkach daty premiery są po prostu ustalane w sposób nierealistyczny. Podobnie dotyczy to np. wymagań sprzętowych, użytkownicy przed zakupem produktu, czy jego aktualizacjami chcą znać rekomendowaną specyfikację sprzętową. Z tym bywa różnie, czasami pokrywa się ona z deklaracjami, czasami nawet ta rekomendowana (nie minimalna) jest niewystarczająca.

CD Projekt – relacje z graczami

Niedawno Polski twórca gier wideo pochwalił się sprawozdaniem rocznym za 2023 rok. Dzięki niemu możemy poznać, w jaki sposób CD Projekt dba o swoich użytkowników. Spółka wbrew pozorom kładzie spory nacisk na relację z graczami. W ubiegłym roku powstał m.in. zespół ds. doświadczeń graczy i bezpieczeństwa. Według raportu:

  • prowadzi konto wsparcia na X (Twitter) oraz bazę wiedzy na stronie internetowej
  • tworzy materiały pomagające podjąć świadomą decyzję zakupową
  • zbiera i analizuje informację zwrotną od graczy

Szczególnie istotny jest drugi podpunkt, gdyż użytkownicy z reguły poznają nowe funkcje (np. w nowej odsłonie czy dodatku) dopiero po obejrzeniu niezależnych recenzji, a zdaniem wielu rzetelnie powinien robić to również sam twórca.

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *