Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pracowników

Najdynamiczniejszy okres rozwoju sztucznej inteligencji dopiero przed nami, a tempo wdrażania kolejnych innowacji z tego obszaru w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Samo pojęcie AI jest z nami już od wielu dekad, a inteligentne algorytmy od dawna wspomagają działanie zaawansowanych systemów stosowanych przez biznes.

Obecną popularność AI zawdzięczamy generatywnej sztucznej inteligencji w postaci rozwiązania ChatGPT[1], które spotkało się ze sporym zainteresowaniem wśród użytkowników indywidualnych. Dla wielu firm natomiast, stało się czynnikiem motywującym do zbadania potencjału danych, które posiadają. Okazało się, że w celu usprawnień w rozwoju można je wymieniać pomiędzy różnymi działami w firmach, pomiędzy organizacjami i nawet sektorami. Wzrosła też świadomość tego, jak ważna jest jakość danych oraz odpowiednie nimi zarządzanie.


Wiele firm stosuje już automatyzację szeregu procesów biznesowych – i to w tym obszarze można uzyskać największą korzyść z wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji, np. w kontakcie z klientami czy pracownikami. Korzystając z GenAI, można odwrócić dotychczasowe proporcje automatyzacji, które obecnie wynoszą około 20-30%, i dążyć nawet do 80%. Jednym z przykładów takiego wdrożenia w obszarze obsługi klienta jest ostatnia współpraca Accenture i VeloBanku, w ramach której stworzono chatbota, który jest wsparciem merytorycznym dla doradców banku obsługujących klientów zainteresowanych programem „Bezpieczny kredyt 2%”. Rozwiązanie to bazuje na GenAI. Ta technologia oferuje wysoką skuteczność również w innych obszarach biznesowych, np. w marketingu (np. przy generowaniu treści czy grafik[2] na potrzeby kampanii marketingowych), w działaniach usprawniających pracę działów IT (czyli wytwarzaniu, programowaniu, utrzymywaniu rozwiązań IT), w generowaniu dokumentacji czy szkoleniach pracowników.


– Sztuczna inteligencja jest szansą dla osób, które chcą się rozwijać. Przykładowo GenAI obsługuje liczne bazy wiedzy, które pozwalają przygotować się do egzaminów kompetencyjnych z zagadnień technologicznych i w ten sposób bardzo szybko zyskiwać nowe umiejętności. Podobnie, jak w medycynie lekarze nie zostali zastąpieni zdjęciami RTG, rezonansem czy tomografem, tak samo w biznesie, GenAI nie zastąpi pracowników, a będzie ich wsparciem – powiedział Dawid Osiecki, Managing Director Data&AI, Accenture w Polsce. – By w pełni wykorzystać potencjał GenAI, firmy muszą zrewidować swoje strategie analityki danych i wpleść rozwiązania AI we własne współczesne systemy IT. Efektywne wykorzystanie AI wymaga zbudowania nowych kompetencji, zarówno na poziomie zarządów, jak i pracowników – podpowiada Osiecki.

Słownik
1. ChatGPT. to duża sieć neuronowa, która jest modelem językowym opartym na architekturze GPT-3.5 i jest wykorzystywana do generowania odpowiedzi…
2. grafik. lub grafik pracy. Krótkookresowy (tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny – rzadziej dzienny) plan pracy agentów call center. Do planowania…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Połowa młodych millenialsów jest online cały czas

Życie bez internetu i serwisów społecznościowych? Takiej rzeczywistości nie wyobraża sobie większość młodych millenialsów - wynika z raportu INEA „Internet - dzieli czy łączy?”. Połowa z nich jest online cały czas, a 94,7 proc. uważa, że dostęp do sieci ułatwia im kontakt ze znajomymi. Sprawdzamy, w jaki sposób internet wpływa na życie ludzi urodzonych pomiędzy 1990 a 2000 rokiem.
Czytaj więcej

HR potrzebuje empatii

67 proc. firm stosuje hybrydowy model pracy – wynika z badania EY. Takie podejście wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby pracowników szukających nowych ścieżek rozwoju.
Czytaj więcej

Zarządzanie nakazowe

Pracownicy w Polsce nie mają realnego wpływu na działalność swoich firm. Przeważnie są tylko biernymi wykonawcami poleceń przełożonych, którym często wydaje się, że zawsze wiedzą wszystko najlepiej. Tymczasem nierzadko to właśnie pracownicy są bliżej problemów, którym musi stawiać czoła firma, i to oni wiedzą, co warto w niej zmienić.