Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Beta testy. Skuteczny sposób na budowanie CX i UX

Większość klientów przed zakupem szuka opinii na temat produktów. Jednocześnie konsumenci są gotowi zapłacić wyższą cenę za towar, jeśli mają dobre doświadczenia z marką. Czy beta testy mogą być podstawą projektowania pozytywnego Customer Experience i User Experience? Jakie korzyści z przeprowadzania testów odnoszą producenci, a jakie użytkownicy produktów?

Co to są beta testy?

Testy beta najczęściej kojarzone są z oprogramowaniem, ale mogą też dotyczyć hardware’u oraz badania funkcjonalności, stabilności działania czy bezpieczeństwa urządzeń elektronicznych. Beta tester sprawdza jakość oprogramowania lub jego zgodność z wymaganiami beta, czyli takimi, które dotyczą stanu przed oficjalnym wydaniem produktu.

Co wspólnego ma CX i UX z beta testami?

Customer Experience[1] (CX[4]) i User Experience (UX) to uogólniona suma doświadczeń konsumentów (odczuć, wrażeń, emocji), które w sytuacji, gdy są pozytywne, zwiększają zaufanie oraz lojalność do oferty danego producenta.

Istnieje wiele sposobów na budowanie dobrej ścieżki klienta (Customer Journey[2]), podczas której konsument poznaje produkty określonej marki, styl i formę komunikacji danego brandu czy jakość obsługi sprzedażowej i posprzedażowej. Ale pozytywne CX i UX warto projektować już przed premierą rynkową produktu, inwestując w beta testy. Dzięki nim konsumenci poznają jego właściwości jeszcze przed zakupem. Zwiększa to rozpoznawalność danego produktu, znajomość jego cech oraz rozpoznawalność samej marki. 

Beta testy – korzyści dla producentów

Testowanie produktów to nie tylko okazja do uzyskania informacji zwrotnej od potencjalnych użytkowników i usunięcie ewentualnych wad produktu. To także forma początkowej komunikacji z konsumentem, pozwalająca na zrozumienie wszystkich funkcji produktu i dostosowanie mechanizmów jego działania do potrzeb użytkowników.

Beta testy to bezcenny pod względem ekonomicznym proces. Zapewnia firmom wgląd w informację zwrotną od klientów, decydującą czy wprowadzenie produktu na rynek zakończy się sukcesem czy kosztowną porażką. Zewnętrzne beta testy są też nieocenionym wsparciem dla zespołów, odpowiadających w firmie bezpośrednio za rozwój produktu tj. laboratoriów badawczych czy działu wdrożeniowego – mówi Tomasz Kamiński, Marketing Manager w FIXIT. 

Finalnie, dzięki beta testom uzyskujemy lepiej dopracowany, bardziej niezawodny produkt. Otrzymane od konsumenta informacje nt. wartych do wprowadzenia zmian są niezwykle przydatne nie tylko w kontekście strategii i rozwoju produktu, ale także w procesie sprzedażowym i marketingowym. 

Warto wspomnieć tutaj o promocji produktu jeszcze przed jego premierą. Testerzy-blogerzy przekazują regularnie informacje o produktach poprzez swoje kanały komunikacji. Mogą m.in. relacjonować przebieg beta testów w mediach własnych na kanałach takich jak Youtube. Testy pozwalają zatem na budowanie relacji i pozyskiwanie wiernych klientów już w momencie samej premiery.

Beta testy – korzyści dla użytkowników

Przeprowadzanie testów jest ważne nie tylko dla producentów, ale również dla potencjalnych konsumentów. Beta testerzy, mając możliwość wcześniejszego zapoznania się z produktem, czują się docenieni i wyróżnieni, co w naturalny sposób zbliża ich emocjonalnie do marki i jej wyrobów. Dodatkowo, zdobycie wiedzy na temat produktu przed jego premierą może w sposób oczywisty prowadzić do wyboru konkretnego producenta, wykluczając tym samym produkty konkurencji.

Beta testy w rozumieniu potencjalnych użytkowników produktów mają wartość zarówno poznawczą, jak i emocjonalną. Dzięki przeprowadzanym testom, konsumenci jeszcze przed zakupem mają świadomość funkcji danego produktu. Dodatkowo czują, że są ważni, bo ich zdanie i potrzeby się liczą. To duży krok w kierunku budowania dobrych relacji klient – marka  – kontynuuje Tomasz Kamiński z FIXIT.

Beta testy to skuteczny, konstruktywny sposób na budowanie CX i UX. Warto, aby marki korzystały z nich w celu rozwoju oferty produktowej i budowania  konkurencyjności rynkowej, a także w kontekście dbałości o konsumencki feedback[3]

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
2. Customer Journey. inaczej Mapa Podróży Klienta – analiza, która porządkuje i systematyzuje aktualną podróż klienta poprzez wszystkie punkty styku z…
3. feedback. przekazanie doradcy praktycznych wskazówek i propozycji do rozmowy przez trenera.
4. CX. Zobacz customer experience.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Mikrozarządzanie – cienka granica między dobrymi radami a pełną kontrolą. Dlaczego warto go unikać?

Lubisz dawać pracownikom szczegółowe instrukcje, a później dokładnie śledzić ich pracę? A może często tracisz czas i nerwy na nanoszenie najmniejszych nawet poprawek na projekty twoich podwładnych, przy czym nadal uważasz, że sam zrobiłbyś to lepiej? Jeżeli odpowiedzi są twierdzące to znak, że dręczy cię nawyk mikrozarządzania, czyli chęć ingerowania w niemal każde zlecane zadanie. Proceder ten sprawia, że poświęcamy zbyt dużo czasu na sprawy drobne, kosztem tych naprawdę istotnych.
Czytaj więcej

Jak wybrać system do call center?

A zatem zdecydowałeś – czas wdrożyć system Contact Center wspierający Twój telemarketing! Świetnie! Przed Tobą kolejny krok, jakim jest wybór odpowiedniego dostawcy usług. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby podjąć dobrą decyzję. Przed Tobą gotowa check – lista, która pomoże przygotować się do spotkania z potencjalnymi partnerami w biznesie.
Czytaj więcej

Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność działu obsługi klienta

W dobie szybkich zmian rynkowych i rosnącej konkurencji, kluczowe staje się nie tylko to, co firmy oferują, ale również jak to oferują. Centralnym elementem, który kształtuje ten 'jak', jest kultura organizacyjna – nieuchwytny, a jednak fundamentalny aspekt funkcjonowania każdej organizacji. Niniejszy artykuł ma na celu zgłębienie, jak kultura organizacyjna wpływa na efektywność działu obsługi klienta – często pierwszego i najważniejszego punktu kontaktu między firmą a jej klientami.