Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Czym jest service design?

Service design, po polsku nazywany także “projektowaniem usług” to interdyscyplinarna dziedzina zajmująca się projektowaniem i doskonaleniem usług oraz doświadczeń klientów. Głównym celem service design jest tworzenie spójnych, efektywnych i satysfakcjonujących ścieżek interakcji między klientami a firmą lub organizacją.

Service design opiera się na rozumieniu potrzeb i oczekiwań klientów oraz analizie całego ekosystemu usługi, włączając w to procesy, punkty kontaktu, narzędzia, interakcje, a także pracowników zaangażowanych w dostarczanie usługi. Kluczowymi elementami service design są:

  1. Empatia z klientem: Service design kładzie duży nacisk na zrozumienie perspektywy klienta. Projektanci usług starają się zidentyfikować potrzeby, motywacje i oczekiwania klientów poprzez badania, obserwacje i analizę danych.
  2. Kooperacja i współpraca: Service design to zazwyczaj pracownicy różnych dziedzin, w tym projektanci, inżynierowie, specjaliści ds. marketingu i inni, którzy wspólnie pracują nad doskonaleniem usług. Współpraca jest kluczowa dla tworzenia spójnych i kompleksowych rozwiązań.
  3. Prototypowanie i testowanie: Projektanci usług często tworzą prototypy i przeprowadzają testy, aby zweryfikować i poprawić swoje pomysły. Testowanie z udziałem klientów pozwala na identyfikację problemów i wprowadzenie niezbędnych poprawek przed wdrożeniem.
  4. Rozwiązywanie problemów: Service design ma na celu rozwiązywanie problemów związanych z dostarczaniem usług, takich jak brak spójności w doświadczeniach klientów, długie czasy oczekiwania, czy trudności w nawigacji na stronach internetowych.
  5. Innowacje: Projektanci usług często dążą do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które mogą usprawnić dostarczanie usług i zwiększyć satysfakcję klientów.

Service design jest szczególnie istotny w dziedzinach, gdzie interakcje między klientami a firmą są kluczowym elementem, takich jak branża finansowa, opieki zdrowotnej, turystyka, czy edukacja. Dzięki zastosowaniu zasad projektowania usług, organizacje mogą tworzyć bardziej atrakcyjne i konkurencyjne oferty, zyskując przy tym lojalność klientów i polepszenie wyników finansowych.

W pracy opartej o metodologię Service Design często korzysta się z modeli oraz schematów.

Model Double Diamond to narzędzie lub model projektowania, które często jest używane w obszarze service design, ale także w projektowaniu produktów i doświadczeń. Model ten został stworzony przez brytyjskie organizacje Design Council i pomaga w procesie rozwiązywania problemów oraz kreatywnego projektowania. Model ten skupia się na dwóch głównych fazach, które razem tworzą “podwójny diament”:

  1. Pierwszy diament (Discover): Ta faza to rozumienie problemu i zidentyfikowanie potrzeb klientów. Obejmuje badania, analizę danych, interakcje z klientami i generowanie pomysłów. Celem jest zrozumienie kontekstu i zidentyfikowanie obszarów do ulepszenia lub rozwoju.
  2. Drugi diament (Deliver): Po zrozumieniu problemu przechodzi się do drugiego diamentu, który skupia się na dostarczeniu rozwiązań. Obejmuje prototypowanie, testowanie, implementację i ostateczne wdrożenie. Celem tej fazy jest stworzenie konkretnych rozwiązań, które poprawią jakość usług i doświadczeń klientów.

Model Double Diamond jest iteracyjny, co oznacza, że projektanci często przechodzą między fazami, aby dostosować i ulepszyć swoje rozwiązania. Ten model pomaga zapewnić kompleksowe podejście do projektowania usług i doświadczeń klientów, zaczynając od zrozumienia problemu i kończąc na wdrażaniu efektywnych rozwiązań.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

W jaki sposób zatrzymać rotację w contact center?

Rotacja w działach obsługi klienta utrzymuje się od lat na wysokim poziomie. W sektorze SSC/BPO wg badań Deviere w 2021 sięgnęła poziom aż 49%*. O ile sam fakt zmian kadrowych nie jest niczym złym, to o tyle wysoki poziom wymiany pracowników stanowi już poważny problem dla budżetu oraz wydajności przedsiębiorstwa. Razem z ekspertami z firmy Sales Lions analizujemy sposoby pozwalające na zmniejszenie rotacji w działach CC.
Czytaj więcej

Efektywność w pracy, czyli jakie nawyki pomagają osiągnąć lepsze efekty

Lubimy takie dni w pracy, kiedy z godziny na godzinę widać progres i kolejne zadania z listy rzeczy do zrobienia znikają bezpowrotnie odkreślane długopisem. Po powrocie do domu mamy poczucie dobrze spełnionego obowiązku i po prostu jesteśmy z siebie zadowoleni. Są jednak i takie dni, kiedy nie idzie tak dobrze i pozostaje powiedzieć: „Boże, żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce”. Zadania idą jak krew z nosa, już po 17:00, a końca listy rzeczy do zrobienia nie widać. Dlaczego się tak dzieje? Jak zapewnić sobie efektywność w pracy?
Czytaj więcej

Raportowanie – czyli jak skutecznie komunikować dane

Masz dość niepotrzebnych statystyk nie odpowiadających na kluczowe dla twojej firmy pytania? Masz problem z nieczytelnymi raportami, z których ciężko jest cokolwiek wywnioskować? Nie wiesz, jak przygotować profesjonalny dashboard który zainteresuje odbiorców? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco - to ten artykuł powinien cię zainteresować.