EA wychodzi naprzeciw graczom i opatentuje możliwość generowania własnego głosu w grze. Dzięki tej technologii już niedługo nasze postacie z gier będą mogły brzmieć tak jak my.
Jak będzie działać nowa technologia od EA?
Technologia ma polegać na pobieraniu próbki głosu od użytkownika, a następnie transportowaniu jej do syntezatora, który przy pomocy konwertera głosowego i wokodera generowałby nowy dialog z naszym głosem w grze. To, co jednak w teorii wydaje się proste, trudne jest w praktyce. EA w opisie technologii stwierdza, że aby można było wygenerować poprawnie głos, potrzeba dużej ilości materiałów nagraniowych. Jednakże taka technologia byłaby świetnym urozmaiceniem rozgrywki i spełnieniem wielu oczekiwań graczy.
Technologia bliźniaczo podobna do AI…
Nowy patent zaprezentowany przez EA przypomina liczne przykłady oprogramowania voicebota, które są dostępne w internecie. Mogą one odbierać nagrania głosu osoby, a następnie powiedzieć dowolne zdanie, jakie chcemy jej głosem.
Obecnie nie wiadomo czy technologia będzie wprowadzona szerzej do branży gier wideo. Natomiast świetnie nadałaby się ona do gier RPG. Być może firmy takie jak Sony czy Microsoft pokuszą się o wykorzystanie tej technologii w konsolach następnej generacji: PS6 i nowym Xbox-ie.