Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Gartner: Wysokie koszty zakupu oprogramowania, to późniejsze większe narzekanie na decyzję

Według najnowszego raportu dotyczącego trendów technologicznych Gartner Digital Market na rok 2024, globalny rynek zakupu oprogramowania obecnie charakteryzuje się niepokojącą liczbą przypadków tzw. „żałowania zakupu” oraz „rezygnacji z produktu”. Pomimo że aż 96% kupujących oprogramowanie decyduje się na przygotowanie listy dostawców przed dokonaniem zakupu, 60% z nich doświadczyło niezadowolenia z zakupu w ciągu pierwszych 12–18 miesięcy.

Badacze z Gartnera podkreślili główne powody żałowania takich decyzji. Z perspektywy produktu najczęstszym powodem były wyższe niż oczekiwano koszty posiadania (33%). Natomiast drugą główną przyczyną były powolne lub skomplikowane implementacje (32%).

Thibaut de Lataillade, globalny wiceprezydent ds. produktów w Gartner Digital Markets, wskazał na nieprzewidziane koszty, które często nie są w pełni zrozumiałe dla klientów z powodu braku przejrzystości w kosztorysowaniu elementów oprogramowania.

Jeśli chodzi o czynniki związane z dostawcą, dominują kwestie związane z wdrażaniem (43%) oraz złym zarządzaniem oczekiwaniami klientów (42%).

Prawie jedna czwarta (24%) respondentów, którzy żałowali zakupu, zdecydowała się anulować swoje kontrakty na oprogramowanie, a jedna trzecia z nich (33%) postanowiła całkowicie zmienić dostawcę oprogramowania.

Gartner zaprezentował także zalecenia dla dostawców oprogramowania, które mogą zmniejszyć poziom niezadowolenia z podjętej decyzji przez kupującego. Zdaniem ekspertów, poza terminowością wdrożenia i dobrym kontaktem ważne jest także zadbanie o wymiar prostoty użytkowania oraz dostarczenie wiarygodnych recenzji innych użytkowników.

Kluczowe jest również to, aby zespoły sprzedażowe były odpowiednio przygotowane do pomocy potencjalnym kupującym oraz aby dostawcy byli czujni wobec potencjalnych oznak niezadowolenia po dokonanym zakupie.

Badanie Gartnera zostało przeprowadzone online w lipcu 2023 roku wśród 3 484 respondentów z dziewięciu krajów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Omnichannel: Dlaczego młodsze pokolenia dominują w nowoczesnym handlu?

Młodsi konsumenci mają wyraźnie różne zachowania w zakresie handlu w modelu omnichannel. Według "The Great Generational Shopping Divide" - badania przeprowadzonego wśród ponad 2000 konsumentów z USA, Wielkiej Brytanii i Australii przez globalną platformę danych Near - 80,1% respondentów z różnych pokoleń robi zakupy online.
Czytaj więcej

Obsługa klienta powinna być elementem cyfrowej transformacji – raport Salesforce

Digitalizacja firm oraz transformacja cyfrowa społeczeństwa sprawia, że muszą one dbać szczególnie o jakość obsługi klienta. Firma musi usprawnić swoją komunikację z rynkiem i przygotować się na obsłużenie klientów z różnych pokoleń. Pokazuje to najnowszy raport „2016 Connected Subscriber Report’ for the Communications Industry” firmy Salesforce.