Użytkownik, po rozpoczęciu konwersacji z Olą, zostanie poprowadzony przez cały proces zakupu. Asystentka zbierze potrzebne informacje, przeprowadzi kalkulację, przedstawi dostępne oferty oraz odpowie na wszystkie pytania. Zdaniem twórców, doświadczenie z korzystania z czatbota nie będzie różnić się od rozmowy z prawdziwym konsultantem.
Proces zakupowy nie kończy się jedynie na wyborze ubezpieczenia. Ola umożliwia klientom opłacenie polisy różnymi metodami – od płatności Blikiem, przez karty kredytowe, aż po wirtualne portfele. Za obsługę transakcji odpowiada renomowany system płatności – Stripe. Na zakończenie, polisa zostaje przesłana na adres e-mail podany w trakcie rozmowy.
Dużą zaletą tego rozwiązania jest jego dostępność – klient może rozpocząć rozmowę z Olą o dowolnej porze, dzięki czemu zakup ubezpieczenia staje się prostszy i bardziej dostosowany do potrzeb współczesnych konsumentów.
Chociaż początkowo oferta skupia się na ubezpieczeniach komunikacyjnych, planowane jest jej sukcesywne rozszerzenie. Obecnie na stronie “Polisa Online” klienci mogą zapoznać się z ofertami takich firm jak Benefia, Balcia, Generali, Proama czy Wiener.
Za całe przedsięwzięcie odpowiada Towarzystwo Usług Finansowych, które działa jako agent ubezpieczeniowy wielu znanych firm, takich jak Warta, Ergo Hestia, Allianz, czy PZU.
Wprowadzenie tak nowatorskiego rozwiązania do branży ubezpieczeń może być początkiem nowego etapu w obsłudze klienta, bardziej zorientowanego na technologie i komfort użytkownika.