Raport „Twilio Segment 2023 Growth Report”, badanie przeprowadzone wśród 2450 liderów biznesu, wykazało, że 88% firm już w tym roku wykorzystuje jakąś formę sztucznej inteligencji w swoich działaniach marketingowych. 54% spodziewa się wydać jeszcze więcej na kampanie oparte na sztucznej inteligencji w nadchodzącym roku. Wyniki pokazują, że liderzy oczekują, że ich inwestycje w sztuczną inteligencję się zwrócą, a 90% liderów twierdzi, że sztuczna inteligencja zapewni ich firmie oszczędność czasu lub kosztów.
Rozwój chatbotów generujących AI wydaje się mieć wpływ na liderów marketingu, ponieważ chatboty są najczęstszym sposobem, w jaki firmy oczekują wykorzystania AI. Wśród respondentów badania 38% firm twierdzi, że będzie używać chatbotów AI w swoich działaniach marketingowych.
Jakość danych i CDP mają kluczowe znaczenie
Raport rzuca również światło na kluczową rolę jakości danych: 40% firm boryka się z infrastrukturą technologiczną lub danymi niskiej jakości, podkreślając kluczową rolę odpowiednich, aktualnych danych w uwolnieniu pełnej mocy sztucznej inteligencji. 71% respondentów twierdzi, że sztuczna inteligencja mogłaby być bardziej użyteczna dzięki dostępowi do danych wyższej jakości.
Customer Data Plaftorm mają pozytywny wpływ na zapewnienie jakości danych: firmy korzystające z CDP odnotowały 32% wzrost w ciągu ostatniego roku, w porównaniu do 21% wzrostu w firmach nie korzystających z CDP.
Ponieważ CDP ujednolica dane klientów gromadzone w całej organizacji, oferuje markom jedno źródło prawdy o potrzebach ich klientów. Te potężne narzędzia wypierają tradycyjne oprogramowanie CRM[1] – 24% respondentów twierdzi, że planuje uprościć, usunąć lub zmniejszyć wydatki na CRM w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zmiana ta wskazuje na szerszy trend polegający na tym, że firmy inwestują więcej w alternatywne technologie, takie jak hurtownie danych do zarządzania danymi klientów, które są wysoce interoperacyjne z CDP.
Utrzymują się obawy o prywatność konsumentów
Jeśli chodzi o dane klientów, prywatność pozostaje najważniejsza. Podczas gdy 66% liderów uważa, że klienci doceniliby marketing wspomagany sztuczną inteligencją, jeśli prowadzi on do lepszej obsługi, 28% wyraża obawy dotyczące prywatności danych związanych z przyjęciem sztucznej inteligencji. W odpowiedzi na te obawy 85% firm twierdzi, że priorytetem jest lepsze przechwytywanie i wykorzystywanie danych własnych w nadchodzącym roku, co oznacza wzrost o 14% z 71% odnotowanych w 2022 roku.