Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

NCC

(inaczej Network Control Center) centralna lokalizacja w sieciowym środowisku contact center do monitorowania wzorców ruchu przychodzącego i dostosowywania personelu, grup umiejętności i alokacji zasobów technicznych w celu osiągnięcia wymaganego poziomu usług.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Generatywna AI nie jest tak popularna, jak mówią dostawcy technologii

Najnowsze badania „Consumer AI Survey 2023 – Generative AI Analysis” udowadniają, że mimo trwającego od ponad roku szumu medialnego wokół generatywnej AI, rozwiązania te gotowe jest wdrożyć zaledwie 10% badanych firm.

Badania konsumenckie przeprowadzone przez Omdia wskazują, że mimo roku intensywnej promocji i zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją (GAI), przyjęcie jej w rozwiązaniach na kluczowych rynkach (USA, Wielka Brytania i Chiny) wciąż jest umiarkowane. Niemniej jednak zauważalne jest nieco większe zaangażowanie wśród obecnych użytkowników, a więcej konsumentów biznesowych planuje w najbliższym czasie korzystać z generatywnej AI.

Badanie Omdia z 2023 roku, które objęło ponad 3000 osób z USA, Wielkiej Brytanii i Chin, pokazuje, że regularne korzystanie z aplikacji GAI jest nadal niskie – 10% w tych trzech rynkach. Wyniki te mogą wydawać się zaskakujące, biorąc pod uwagę intensywną aktywność dostawców, liczne premiery produktów i szerokie pokrycie medialne. Jednak silna promocja nie zawsze przekłada się na faktyczne przyjęcie technologii przez konsumentów.

Dobre wiadomości dla dostawców usług generatywnych to fakt, że kolejne 17% respondentów planuje korzystać z GAI w najbliższych tygodniach, co teoretycznie powinno zwiększyć liczbę użytkowników w badanej próbie do 27% w krótkim czasie.

Wśród osób korzystających z rozwiązań generatywnej AI, poziom ich użycia jest zadowalający i przewiduje się jego wzrost. Cześć respondentów korzysta już z aplikacji GAI przynajmniej raz dziennie (10%) lub częściej (15%), podczas gdy kolejna grupa korzysta z nich przynajmniej raz w tygodniu, a 29% kilka razy w tygodniu. Co więcej, obecni użytkownicy generatywnej AI przewidują, że ich korzystanie z niej wzrośnie w ciągu następnych 12 miesięcy – dla 37% respondentów wzrost ten będzie znaczący.

Jednak 41% badanych respondentów jest niechętna generatywnej AI.

– Ci konsumenci mogą być zniechęceni negatywnymi aspektami generatywnej sztucznej inteligencji, które, jak pokazuje ankieta, są dla nich ważne – zauważa Eden Zoller, główny analityk Omdia ds. konsumenckiej sztucznej inteligencji. – Największe obawy respondentów dotyczą tego, jak GAI może zakłócać funkcje pracy, być wykorzystywana do popełniania oszustw lub manipulowania ludźmi i rozpowszechniania dezinformacji. Konsumenci muszą być przekonani, że generatywna sztuczna inteligencja jest wartościowa i godna zaufania  – dodaje Zoller.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

PFR na Forum Ekonomicznym: pandemia radykalnie zmieniła oczekiwania pracowników

Już teraz liczbę wakatów w polskich firmach szacuje się na 380 tys., czyli na więcej niż przed pandemią, a w kolejnych latach braki kadrowe staną się głównym problemem pracodawców. W tej sytuacji tworzenie systemów zachęt i benefitów, dopasowanych do zmieniających się oczekiwań pracowników, staje się integralną częścią strategii większości przedsiębiorstw. O najnowszych trendach w tym obszarze dyskutowali goście jednej z debat zorganizowanej w strefie Polskiego Funduszu Rozwoju podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Czytaj więcej

Zmiany w procesach transformacji cyfrowej coraz bliżej

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw rozpędza się, a wraz z nią rośnie znaczenie kontekstów prawnych, towarzyszących takim projektom. Unia Europejska intensywnie pracuje nad aktami, które już wkrótce zmienią oblicze rynku. – Czekają nas wyzwania i przecieranie nowych ścieżek. Przewagę zyskają ci, którzy przygotują się do planowanych zmian w świadomy sposób – podkreślają eksperci.
Czytaj więcej

Armatis-LC z coraz większą stratą

Spółka Armatis-LC miała w 2017 roku miała 34 269 257,20 zł przychodu netto ze sprzedaży (wzrost o 9,71% w stosunku do przychodu ubiegłorocznego). Poniosła jednak stratę netto ze sprzedaży na poziomie 4 922 745,03 zł (w 2016 było 3 004 446,77 zł straty) – wynika ze sprawozdania finansowego złożonego w KRS.