Głównym celem zespołu była chęć stworzenia najlepszego informacyjnego serwisu bankowego w Polsce. Ambicje były duże: serwis miał być najszybszy, z nowoczesnym zapleczem technologicznym i doskonale dostosowany do potrzeb klienta. Wszystko to z myślą o tym, by użytkownik chętnie wracał i korzystał z oferowanych tam rozwiązań.
Jednym z kluczowych elementów wdrożenia nowej strategii był wybór Digital Experience Platform – platformy dostosowanej do potrzeb użytkownika, gwarantującej dostępność cyfrową, spójność designu i mocne wsparcie SEO. Taki wybór umożliwił nie tylko lepszą personalizację treści dla klienta, ale także stał się integralną częścią ekosystemu komunikacji Santander Bank Polska.
Etap optymalizacji przyniósł już znaczące efekty: skrócenie czasu ładowania stron o 250%, wzrost konwersji nawet o 10% i redukcja emisji CO2 generowanej przez portal o 75%. Do tego dochodzą mocne wskaźniki w zakresie SEO oraz rekordy w sprzedaży kont osobistych.
W przyszłości bank planuje jeszcze większy nacisk na dostępność cyfrową, nowoczesne rozwiązania i dalszy rozwój technologiczny serwisu. Kluczowe będą także działania skoncentrowane wokół wzmocnienia siły domeny, zwiększenia ruchu organicznego oraz wsparcia dla SEO.
Wszystkie te działania mają jeden główny cel: zapewnić klientom Santander Bank Polska najlepsze doświadczenia online. Skupienie na potrzebach klienta, wykorzystanie nowoczesnych technologii i konsekwencja w dążeniu do celu stanowią receptę na sukces, który, jak zapewnia Katarzyna Figlus, będzie kontynuowany w nadchodzących latach.
Wywiad z Katarzyną Figlus dostępny tutaj.