Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Credit Agricole z certyfikatem prostej polszczyzny za aplikację mobilną

Uniwersytet Wrocławski przyznał prestiżowe wyróżnienie w postaci certyfikatu prostej polszczyzny aplikacji mobilnej banku Credit Agricole. Decyzja ta została podjęta po skrupulatnej analizie każdego ekranu aplikacji, weryfikacji najdrobniejszych komunikatów i dokładnym przestudiowaniu not prawnych.

Prosty język[1], znany również jako “plain language[2]”, to metoda komunikacji, która skupia się na prostocie i zrozumiałości treści. Celem jest przekazywanie informacji w sposób jasny, bez zbędnego żargonu i skomplikowanych konstrukcji zdaniowych. Prosty język jest szczególnie ważny w aplikacjach mobilnych, gdzie przekaz musi być zwięzły, ale jednocześnie pełen znaczenia.

Aplikacje mobilne stanowią spore wyzwanie pod względem językowym. Jak wskazuje dr hab. Tomasz Piekot, językoznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, nawet najbardziej skondensowany tekst może się rozrosnąć do objętości prawie 200-stronicowej książki. Dodatkowo, autorzy aplikacji muszą balansować między oryginalnością języka, a jego funkcjonalnością i formalnością, jednocześnie dodając nutę autentycznych emocji.

Przyznanie certyfikatu przez Uniwersytet Wrocławski podkreśla zaangażowanie Credit Agricole Bank Polska S.A. w dostarczanie swoim klientom jak najbardziej przejrzystych i zrozumiałych treści.

Słownik
1. Prosty język. inaczej plain language (z ang. “jasny język”) to metoda pisania i prezentowania informacji w sposób, który sprawia, że…
2. plain language. (z ang. “jasny język” lub “prosty język”) to metoda pisania i prezentowania informacji w sposób, który sprawia, że…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Płatności odroczone w sklepach CCC

CCC wspierane przez PayPo, jako pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w Europie, wprowadza szybkie płatności odroczone w sklepach stacjonarnych, na bazie własnej aplikacji mobilnej.
Czytaj więcej

Pierwsza na rynku możliwość zakupu ubezpieczeń przez video rozmowę

Dynamika i postęp technologiczny w obsłudze klienta wymuszają wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. CUK Ubezpieczenia jako pierwsza firma w branży ubezpieczeniowej wprowadził właśnie video sprzedaż. Od teraz klienci mogą umawiać się z doradcami na spotkania video. Wprowadzona technologia pozwala na pełną obsługę i zamknięcie sprzedaży wraz z dokonaniem płatności.