– Dla nas najważniejsze są dobre relacje i pozytywne doświadczenia klientów. Chcemy, aby nasze dokumenty były zrozumiałe i dostępne dla wszystkich. Certyfikaty od Pracowni Prostej Polszczyzny UWr potwierdzają, że udaje nam się to realizować. Myślę, że to bardzo pozytywny kierunek rozwoju w bankowości, który likwiduje niepotrzebne bariery i pomaga we wzajemnej komunikacji. – powiedziała Emilia Kaliszewska, menedżerka ds. relacji z klientem w Alior Banku.
Dr Beata Ramczykowska, ekspertka ds. upraszczania komunikacji w Alior Banku, podkreśliła sukces banku w zakresie komunikacji z klientami za pomocą bota: – Cieszymy się, że komunikaty bota w module FAQ również uzyskały certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny. To nasz wspólny sukces! Zwłaszcza, że jest to pierwszy w Polsce certyfikat dla bota. Wynik analizy ilościowej oraz jakościowej potwierdził: nasza InfoNina mówi językiem prostym i przyjaznym odbiorcy.
Asystentka InfoNina, działająca od początku 2021 roku, już przeprowadziła 5 milionów rozmów, opierając się na technologii sztucznej inteligencji. Z jej usług korzysta obecnie znacząca część klientów Alior Banku.
Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego ma na celu popularyzację prostego języka w Polsce. Naukowcy z tej uczelni szczegółowo przeanalizowali komunikaty bankowego bota i ocenili je jako relacyjne, naturalne i pozbawione zbędnego żargonu. Ponadto wyróżniono uproszczone umowy Alior Banku za ich klarowność i spójność.
Certyfikat od Uniwersytetu Wrocławskiego to znaczące osiągnięcie, które dotychczas udało się zdobyć jedynie nielicznym firmom w Polsce.