Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Alior Bank z certyfikatami Prostej Polszczyzny

Alior Bank został wyróżniony przez Uniwersytet Wrocławski, przyznając mu dwa certyfikaty Prostej Polszczyzny – jeden za działalność wirtualnej asystentki InfoNiny oraz drugi za uproszczone umowy bankowe. Bank ten dołączył do elitarnego grona kilku firm w Polsce posiadających takie certyfikaty, potwierdzające spełnienie standardów prostego języka.

Dla nas najważniejsze są dobre relacje i pozytywne doświadczenia klientów. Chcemy, aby nasze dokumenty były zrozumiałe i dostępne dla wszystkich. Certyfikaty od Pracowni Prostej Polszczyzny UWr potwierdzają, że udaje nam się to realizować. Myślę, że to bardzo pozytywny kierunek rozwoju w bankowości, który likwiduje niepotrzebne bariery i pomaga we wzajemnej komunikacji. – powiedziała Emilia Kaliszewska, menedżerka ds. relacji z klientem w Alior Banku.

Dr Beata Ramczykowska, ekspertka ds. upraszczania komunikacji w Alior Banku, podkreśliła sukces banku w zakresie komunikacji z klientami za pomocą bota: – Cieszymy się, że komunikaty bota w module FAQ również uzyskały certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny. To nasz wspólny sukces! Zwłaszcza, że jest to pierwszy w Polsce certyfikat dla bota. Wynik analizy ilościowej oraz jakościowej potwierdził: nasza InfoNina mówi językiem prostym i przyjaznym odbiorcy.

Asystentka InfoNina, działająca od początku 2021 roku, już przeprowadziła 5 milionów rozmów, opierając się na technologii sztucznej inteligencji. Z jej usług korzysta obecnie znacząca część klientów Alior Banku.

Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego ma na celu popularyzację prostego języka w Polsce. Naukowcy z tej uczelni szczegółowo przeanalizowali komunikaty bankowego bota i ocenili je jako relacyjne, naturalne i pozbawione zbędnego żargonu. Ponadto wyróżniono uproszczone umowy Alior Banku za ich klarowność i spójność.

Certyfikat od Uniwersytetu Wrocławskiego to znaczące osiągnięcie, które dotychczas udało się zdobyć jedynie nielicznym firmom w Polsce.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

PKO BP uruchamia obsługę klientów głuchoniemych z Migam

W każdej placówce banku osoby Głuche mogą już swobodnie komunikować się z pracownikami i załatwiać swoje bankowe sprawy. Pomoże im w tym tłumacz języka migowego Migam, który online będzie mógł uczestniczyć w rozmowie między doradcą a klientem. Taka forma pozwala znieść barierę językową i zwiększyć komfort kontaktu.