Technologia o nazwie Swifty umożliwia podróżnym dzielenie się preferencjami dotyczącymi hoteli i lotów za pośrednictwem czatu, wybieranie odpowiednich opcji i rezerwowanie ich. Następnie Swifty udostępnia plan podróży i rachunki.
Jak poinformowała Lufthansa, uruchomienie Swifty jest pierwszym krokiem do zbudowania asystenta podróży służbowych AI, który zajmie się wszelkimi pytaniami, które mogą pojawić się podczas podróży. Asystent działa poprzez interpretację treści podróży i intencji rezerwacji użytkownika oraz interakcję z systemami rezerwacji podróży. Spółka zamierza dalej rozwijać technologię w celu wprowadzenia rezerwacji kolejowych oraz autobusowych (w tym taxi) w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. Obecnie dostawcą hoteli dla Swifty jest Expedia Group, podczas gdy loty pochodzą od innego partnera.
W przyszłości Swifty chce również umożliwić rezerwację restauracji i przestrzeni coworkingowych oraz zintegrować funkcje kalendarza, aby umożliwić planowanie spotkań.
– Szybkie pojawienie się AI stanowi ogromną szansę dla branży turystycznej. Pomimo istnienia różnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, mających na celu zrewolucjonizowanie planowania podróży, doświadczenie rezerwacji pozostało stosunkowo nietknięte. Ten niewykorzystany potencjał jest szczególnie istotny w ekspansywnym segmencie podróży służbowych – powiedziała Christine Wang, dyrektor zarządzająca Lufthansa Innovation Hub.
– Dostosowaliśmy technologię generatywnej sztucznej inteligencji, aby zaspokoić niezaspokojone potrzeby milionów osób podróżujących służbowo, które wcześniej nie były obsługiwane przez istniejące na rynku produkty. Swifty demokratyzuje doświadczenie osobistej pomocy, udostępniając ją każdemu podróżującemu służbowo, a nie tylko menedżerom korporacji – mówi Założyciel Swifty, Stanislav Bondarenko.
Swifty to najnowsze przedsięwzięcie LIH. Podobnie jak poprzednie spin-offy Navit (dawniej Rydes) i Squake, otrzyma wsparcie w przekształceniu się w niezależną firmę.
Aplikacja mobilna Rydes, która niedawno ogłosiła dofinansowanie w wysokości 3,5 miliona euro, została wydzielona na początku 2021 roku, a Porsche objęło w niej udziały. Squake, rynek zrównoważonego rozwoju, został wydzielony w grudniu tego samego roku i niedawno ogłosił finansowanie w wysokości 3,5 mln euro.