25 mln rozmów z voicebotem w PKO BP

Klienci PKO Banku Polskiego zaufali sztucznej inteligencji, przeprowadzając z nią 25 mln rozmów. Voiceboty banku były w użyciu przez łącznie ponad 341 tys. godzin. Wśród nich, Asystent głosowy aplikacji mobilnej IKO zdobył popularność wśród 1,2 mln użytkowników, prowadząc z nimi 3,7 mln konwersacji.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Klienci PKO Banku Polskiego zaufali sztucznej inteligencji, przeprowadzając z nią 25 mln rozmów. Voiceboty banku były w użyciu przez łącznie ponad 341 tys. godzin. Wśród nich, Asystent głosowy aplikacji mobilnej IKO zdobył popularność wśród 1,2 mln użytkowników, prowadząc z nimi 3,7 mln konwersacji.

Masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję do kontaktów z klientami. A imponująca liczba 25 mln rozmów z naszymi voicebotami pokazuje, że klienci przywykli już do tej formy komunikacji i chętnie z niej korzystają. Nasze boty są zaawansowanymi rozwiązaniami, które pozwalają ludziom na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. To technologia, która jest i będzie ważnym elementem rozwoju banku w najbliższych latach. Ciągle doskonalimy istniejące boty i pracujemy nad kolejnymi  – opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Najwięcej interakcji miały miejsce na infolinii banku, gdzie voicebot pełni funkcję robota transferującego połączenia. W ciągu miesiąca prowadzi on średnio 500 tys. rozmów na 120 różnych tematów.

Asystent głosowy IKO to wg. samego banku – najbardziej zaawansowane narzędzie tego typu na polskim rynku finansowym. Oferuje funkcje zarządzania finansami osobistymi, takie jak analiza wydatków czy przegląd oszczędności. Wprowadza też możliwość dokonywania przelewów, płatności BLIKIEM i wielu innych. Obsługuje już ponad 320 tematów rozmów w języku naturalnym, a liczba ta wciąż rośnie.

Technologia ta jest jednym z kluczowych elementów transformacji cyfrowej PKO Banku Polskiego, co potwierdza ich zaangażowanie w rozwój i doskonalenie bota. Wszyscy użytkownicy aplikacji IKO, niezależnie od systemu operacyjnego, mają dostęp do asystenta od sierpnia 2020 roku.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *