Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

25 mln rozmów z voicebotem w PKO BP

Klienci PKO Banku Polskiego zaufali sztucznej inteligencji, przeprowadzając z nią 25 mln rozmów. Voiceboty banku były w użyciu przez łącznie ponad 341 tys. godzin. Wśród nich, Asystent głosowy aplikacji mobilnej IKO zdobył popularność wśród 1,2 mln użytkowników, prowadząc z nimi 3,7 mln konwersacji.

Klienci PKO Banku Polskiego zaufali sztucznej inteligencji, przeprowadzając z nią 25 mln rozmów. Voiceboty banku były w użyciu przez łącznie ponad 341 tys. godzin. Wśród nich, Asystent głosowy aplikacji mobilnej IKO zdobył popularność wśród 1,2 mln użytkowników, prowadząc z nimi 3,7 mln konwersacji.

Masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję do kontaktów z klientami. A imponująca liczba 25 mln rozmów z naszymi voicebotami pokazuje, że klienci przywykli już do tej formy komunikacji i chętnie z niej korzystają. Nasze boty są zaawansowanymi rozwiązaniami, które pozwalają ludziom na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. To technologia, która jest i będzie ważnym elementem rozwoju banku w najbliższych latach. Ciągle doskonalimy istniejące boty i pracujemy nad kolejnymi  – opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Najwięcej interakcji miały miejsce na infolinii banku, gdzie voicebot pełni funkcję robota transferującego połączenia. W ciągu miesiąca prowadzi on średnio 500 tys. rozmów na 120 różnych tematów.

Asystent głosowy IKO to wg. samego banku – najbardziej zaawansowane narzędzie tego typu na polskim rynku finansowym. Oferuje funkcje zarządzania finansami osobistymi, takie jak analiza wydatków czy przegląd oszczędności. Wprowadza też możliwość dokonywania przelewów, płatności BLIKIEM i wielu innych. Obsługuje już ponad 320 tematów rozmów w języku naturalnym, a liczba ta wciąż rośnie.

Technologia ta jest jednym z kluczowych elementów transformacji cyfrowej PKO Banku Polskiego, co potwierdza ich zaangażowanie w rozwój i doskonalenie bota. Wszyscy użytkownicy aplikacji IKO, niezależnie od systemu operacyjnego, mają dostęp do asystenta od sierpnia 2020 roku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Złoty Bank dla Santandera za wielokanałową obsługę klienta

Santander Bank Polska po raz drugi zdobył I miejsce w kategorii "Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi" w rankingu "Złoty Bankier 2022" organizowanym przez Bankier.pl i "Pulsu Biznesu" przy wsparciu Minds&Roses i Obserwatorium.biz. To już 5. podium banku za najlepszą wielokanałową jakość obsługi
Czytaj więcej

Media społecznościowe coraz ważniejszym kanałem w komunikacji

Co miesiąc na Twitterze powstają wiadomości dotyczące samochodów osobowych, które trafiają średnio do 5 mln odbiorców. Na YouTubie publikowane są eksperckie materiały, które śmiało mogłyby konkurować z telewizyjnymi programami dotyczącymi motoryzacji. Z kolei Facebook publikuje miesięcznie około 107 tys. postów dotyczących czterech kółek. To cenne statystyki dla firm motoryzacyjnych, które szukają ambasadorów swoich marek oraz nowych sposobów na prowadzenie komunikacji marketingowej.