Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

K2 zmienia się w Fabrity

Fabrity Holding S.A. zastąpiła już K2 Holding S.A. Zmiana uchwalona przez Walne Zgromadzenie i zarejestrowana przez KRS ma związek z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych.

– Software house Fabrity to obecnie nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW – a więc istotna z perspektywy inwestorskiej – odzwierciedlała dominującą rolę Fabrity w wynikach już teraz oraz strategiczne znaczenie biznesu software dla dalszego rozwoju Grupy. Oczywiście, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) będą wciąż funkcjonować pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży. Nie planujemy żadnych dodatkowych „rebrandingów” – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu Fabrity Holding.

Konsekwencją zmiany firmy spółki notowanej na GPW będzie zmiana tickera giełdowego, pod jakim notowane są akcje. K2H zostanie zastąpione przez FAB.

W zeszłym roku przychody operacyjne Fabrity stanowiły już blisko 70 przychodów operacyjnych całej Grupy, a udział Fabrity w oczyszczonym skonsolidowanym zysku operacyjnym zbliżył się do 74%. Fabrity rośnie z roku na rok, utrzymując wysoką dynamikę – przychody operacyjne zwiększyły się w roku 2022 o 34%, a EBIT o 45% rdr. W porównaniu z 2019 rokiem przychody operacyjne tej spółki wzrosły aż o 187%, a jej zysk operacyjny o 248%.– Fabrity konsekwentnie realizuje skuteczną strategię wzrostu w skali międzynarodowej. Mamy wysoko postawione ambicje, zadowolonych i lojalnych klientów oraz potencjał długoterminowego rozwoju, który nie ma ograniczeń – komentuje Tomasz Burczyński, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A. i Prezes Zarządu Fabrity sp. z o.o.

Akcjonariusze giełdowej spółki-matki podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia zdecydowali również o wypłacie 6 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2022, co oznacza wypłatę dodatkowych 4 zł na każdy walor, biorąc pod uwagę wypłaconą w październiku zeszłego roku zaliczkę. Prawo do dywidendy zostało ustalone 4 lipca br., a jej wypłata nastąpi 4 października. – Bardzo dobra sytuacja finansowa Grupy pozwoliła na to, aby za lata 2021-2022 do akcjonariuszy trafiło łącznie 12,4 zł na akcję. Rekordowe dywidendy mają oczywiście związek z transakcją sprzedaży chmurowej spółki Oktawave, ale również bieżąca działalność biznesowa Grupy tworzy potencjał wypłaty satysfakcjonujących dywidend – podkreśla Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Teleperformance przejmuje Majorel

Teleperformance ogłosiła dzisiaj przejęcie Majorel. Akcjonariuszom przejmowanej spółki zaoferowano 30 Euro za 1 akcję, za łączną kwotę 3 mld Euro. Akcjonariusze Majorel otrzymały jednocześnie opcję otrzymania akcji TP w stosunku wymiany wynoszącym 0,1382 akcji TP za każdą akcję Majorel (do maksymalnej kwoty 1 mld Euro w akcjach TP).