Dane ujawniają, że 70% respondentów regularnie sprawdza ceny online. Z raportu wynika również, że 77% konsumentów bardziej świadomie zarządza swoim budżetem, a 61% poświęca więcej czasu na poszukiwanie promocji niż rok temu. W przypadku zakupów online, 45% badanych korzysta z promocji lub kupuje większe ilości produktu w poszukiwaniu okazji cenowych.
“Z badania wynika, że porównywanie cen stało się dominującą strategią oszczędzania. 7 na 10 badanych aktywnie poszukuje najlepszych ofert online, podczas gdy ponad jedna trzecia wciąż porównuje ceny w sklepach stacjonarnych” mówi raport SW Research.
Dalsze informacje wskazują, że 85% konsumentów zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a 88% uważa promocje i specjalne okazje za czynniki zachęcające do zakupów w Internecie. Informacje o promocjach są najczęściej szukane w gazetkach online (48%), aplikacjach z kuponami (46%) oraz mediach społecznościowych (41%).
Allegro zauważa rosnącą ostrożność konsumentów w wydawaniu pieniędzy. 86% respondentów deklaruje większą ostrożność w wydatkach niż rok wcześniej. Taka tendencja jest widoczna w ograniczaniu wydatków na rozrywkę, drogie produkty oraz podróże.
Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Allegro opiera się na wynikach 1 015 ankiet przeprowadzonych wśród Polek i Polaków dokonujących zakupów online między 16 a 22 czerwca 2023 r.