Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Allegro: większość Polaków porównuje ceny on-line w poszukiwaniu oszczędności

Według najnowszego raportu SW Research dla Allegro, 65% konsumentów oszczędza, wybierając najniższą cenę produktu podczas zakupów. Najczęściej decydują się oni na ograniczenie wydatków na rozrywkę (64%), elektronikę (58%) oraz podróże i wypoczynek (56%).

Dane ujawniają, że 70% respondentów regularnie sprawdza ceny online. Z raportu wynika również, że 77% konsumentów bardziej świadomie zarządza swoim budżetem, a 61% poświęca więcej czasu na poszukiwanie promocji niż rok temu. W przypadku zakupów online, 45% badanych korzysta z promocji lub kupuje większe ilości produktu w poszukiwaniu okazji cenowych.

Z badania wynika, że porównywanie cen stało się dominującą strategią oszczędzania. 7 na 10 badanych aktywnie poszukuje najlepszych ofert online, podczas gdy ponad jedna trzecia wciąż porównuje ceny w sklepach stacjonarnych” mówi raport SW Research.

Dalsze informacje wskazują, że 85% konsumentów zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a 88% uważa promocje i specjalne okazje za czynniki zachęcające do zakupów w Internecie. Informacje o promocjach są najczęściej szukane w gazetkach online (48%), aplikacjach z kuponami (46%) oraz mediach społecznościowych (41%).

Allegro zauważa rosnącą ostrożność konsumentów w wydawaniu pieniędzy. 86% respondentów deklaruje większą ostrożność w wydatkach niż rok wcześniej. Taka tendencja jest widoczna w ograniczaniu wydatków na rozrywkę, drogie produkty oraz podróże.

Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Allegro opiera się na wynikach 1 015 ankiet przeprowadzonych wśród Polek i Polaków dokonujących zakupów online między 16 a 22 czerwca 2023 r.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

(Nie)scyfryzowany jak Polak?

Aż o ponad 60% wzrosną w ciągu najbliższych pięciu lat dochody osób wykorzystujących w codziennym życiu technologie cyfrowe – wynika z badania „Cyfrowi Polacy”. W tym czasie znacznie zwiększy się też poziom cyfryzacji tych z nas, którzy w pełni scyfryzowani jeszcze nie są. Procesy te będą miały istotny wpływ na szeroko pojęty biznes. Firmy najbardziej tego świadome skorzystają najwięcej.
Czytaj więcej

Patriotyzm konsumencki wzrasta wśród Polaków

Najnowsze badanie przeprowadzone przez ogólnopolski panel badawczy Ariadna na zlecenie Wienera ujawnia, że 75% Polaków uważa za ważne, aby kupowane przez nich produkty spożywcze były rodzimej produkcji. Zjawisko znane jako patriotyzm konsumencki zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród osób starszych.
Czytaj więcej

Raport Salesforce: aż 7 na 10 firm zwiększa wydatki na jakość obsługi klienta

Ostatnie międzynarodowe badanie rynku przeprowadzone przez firmę Salesforce pokazuje rosnące znaczenie obsługi klienta dla utrzymania wysokiej konkurencyjności firm. W tym obszarze działalności przedsiębiorstwa na potęgę inwestują w sztuczną inteligencję i jednocześnie w rozwój tych pracowników, którzy budują relację z klientami już po zakupie.