Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Walka ze sztucznymi promocjami: Dyrektywa Omnibus w praktyce

W styczniu 2023 roku weszła w życie dyrektywa Omnibus. Jej ogólnym założeniem jest walka ze sztucznymi promocjami, które pojawiają się zwykle podczas sezonowych obniżek. Ponieważ od wprowadzenia dyrektywy minęło już pół roku, firma Digital Care zleciła badania, aby sprawdzić, czy polscy konsumenci słyszeli o dyrektywie? Czy znają jej założenia i wierzą w jej zastosowanie?

Dyrektywa Omnibus będąca dokumentem Parlamentu Europejskiego i rady UE obowiązuje w Polsce od pierwszego stycznia br. Unijne prawo odnosi się w niej między innymi do obowiązku informowania klientów o cenach stosowanych przez przedsiębiorców oraz weryfikacji przez nich opinii publikowanych na temat produktów. Przepisy, które weszły w życie na początku roku, dotyczą każdego rodzaju sprzedaży, w szczególności internetowej.

Wprowadzona dyrektywa ma na celu ograniczać nielegalne praktyki dotyczące zawyżania cen oraz chronić interes konsumentów – szczególnie podczas sezonowych obniżek i świąt zakupów, które przypadają na ostatni piątek i poniedziałek listopada (odpowiednio Black Friday i Cyber Monday). Badanie zlecone przez Digital Care pokazuje, że klienci nie zdają sobie sprawy z istnienia przepisów działających na ich korzyść.

Niska świadomość

Z najnowszych danych wynika, że o dyrektywie Omnibus słyszało jedynie 35 proc. respondentów. Odpowiedź negatywną wskazało aż 56 proc. osób, a 9 proc. nie ma zdania.

– Liczby pokazują, że należy budować świadomość Polaków związaną z dyrektywą Omnibus. Warto o nią zadbać, ponieważ dzięki znajomości nowych przepisów, konsumenci będą mniej podatni na nieuczciwe zachowania sprzedawców. Prawo, które weszło w życie na początku roku, zwiększa bezpieczeństwo zakupów czy ułatwia reklamację towaru. Zakazuje publikowania sztucznych promocji, które były częste szczególnie w kategorii elektroniki. Obecne regulacje nakładają na przedsiębiorców obowiązek informowania o najniższej cenie produktu z ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki.  – mówi Magdalena Król, Rzecznik Klienta w Digital Care 

Nowe prawo surowo karze przedsiębiorców godzących w interesy klientów. Na tych, którzy nie będą go przestrzegać, czekają kary pieniężne – w zależności od rodzaju naruszenia wahające się od 20 tys. do nawet 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary.  

Brak przekonania

Polacy nie są przekonani, czy sklepy stosują się do przestrzegania dyrektywy. Opinię pozytywną oraz negatywną wyraziło równo po 25 proc. Co ciekawe, aż co drugi badany nie ma zdania na ten temat.

– Minie jeszcze trochę czasu, zanim przepisy zostaną dostrzeżone, a następnie docenione przez Polaków. Nie wolno zapominać, że ważną rolę w procesie promowania dyrektywy mają przedsiębiorcy, którzy są współodpowiedzialni za edukację związaną z prawami konsumenta. Jeśli zadbają o klientów i będą ich wspierać, ci odwdzięczą się lojalnością – dodaje Magdalena Król.

Pytania o dyrektywę Omnibus zadano w dniach 7-9 marca 2023 r. próbie ogólnopolskiej 800 osób w wieku 18-60 lat.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Team działa na ASAPie jak w czelendżu

Anglicyzmy na stałe zadomowiły się w firmowym żargonie. Tak zwane buzzwordysą powszechnie używane w międzynarodowym środowisku, ale nie tylko. Stały się nieodłącznym elementem biznesu, dlatego Preply, w ramach kampanii „Mów pewnie w pracy” przeprowadziła autorskie badania, które pokazują, jak Polacy podchodzą do anglicyzmów.
Czytaj więcej

Zapomnij o Facebooku – działaj na Snapie!

Jaka jest prawda o młodych ludziach? Ile hashtagów można dodać do fotki, żeby nie narobić sobie obciachu? Odpowiedzi na te i inne pytania szukali organizatorzy konferencji „Truth About Youth”, na której przedstawiono wyniki globalnego badania przeprowadzonego przez McCann Truth Central, we współpracy, m.in. z polskim oddziałem McCann & MRM.