Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

McDonald’s będzie śledził klientów

Produkujące masy jednorazówek firmy coraz częściej znajdują się na celowniku krytyki za zanieczyszczenie środowiska. McDonald’s wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom i na francuskim rynku wprowadza pionierski system monitorowania i recyklingu opakowań – nawet tych wyniesionych przez klientów poza lokal.

McDonald’s ogłosił niedawno rozpoczęcie współpracy z Checkpoint Systems, globalnym liderem w dziedzinie technologii RFID i systemów antykradzieżowych. Nowe rozwiązania mają być wykorzystane do śledzenia i recyklingu kubków na napoje oraz opakowań na hamburgery i frytki.

Sieć fast foodów ma na celu stworzenie tzw. gospodarki obiegu zamkniętego, co oznacza, że używane opakowania, zarówno papierowe jak i plastikowe, będą miały szansę na drugie, a nawet trzecie czy czwarte życie. Celem jest maksymalizacja wykorzystania surowca i minimalizacja ilości odpadów trafiających na wysypiska. Korporacja zamierza wprowadzić recykling opakowań we wszystkich swoich lokalach na całym świecie do 2025 roku.

Właśnie we Francji proces ten jest przyspieszany, z powodu lokalnego prawodawstwa. W 2022 roku Francja zainicjowała przepisy ograniczające użycie plastiku w opakowaniach, co skłoniło McDonald’s do szukania nowych, bardziej zrównoważonych rozwiązań. Prezydent Emmanuel Macron zapowiedział, że do 2040 roku Francja będzie wolna od jednorazowego plastiku.

Checkpoint Systems na zlecenie McDonald’s stworzył specjalne czujniki RFID, które są odporne na wodę, wysokie temperatury i nie wchodzą w reakcje z żywnością.

“Odpowiedzialność za bardziej zrównoważoną przyszłość leży teraz na barkach marek i sprzedawców detalicznych. Dlatego tak ważne jest dostosowanie praktyk biznesowych do nowych wyzwań, bez uszczerbku dla zysków” – mówi Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

To innowacyjne rozwiązanie jest już wdrożone w 1200 restauracjach McDonald’s we Francji. Służy ono do monitorowania stanów magazynowych, umożliwiając efektywne zarządzanie zapasami i szybkie reagowanie na ewentualne niedobory. Dodatkowo, dzięki technologii RFID możliwe jest śledzenie opakowań wyrzuconych w pobliżu lokalu.

Zastosowanie nowych technologii na rzecz ochrony środowiska staje się prawdziwym trendem i źródłem sukcesu biznesowego. Nowe przepisy we Francji stawiają przed firmami wiele wyzwań, ale zmiany te są nieuniknione na całym kontynencie. Europa planuje przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym w ciągu najbliższej dekady.

Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy