Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Polski e-commerce napędza sprzedaż zagraniczna

Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa 100 punktów bazuje na odczycie ze stycznia 2022 r., kiedy analitycy BaseLinkera rozpoczęli indeksowanie danych).

Sprzedaż w maju br. wzrosła zarówno rok do roku, jak i w ujęciu miesięcznym. W porównaniu do maja 2022 r. polskie e-sklepy zwiększyły poziom sprzedaży o 12 proc. Szczegółowa analiza pokazuje, że liczba zamówień w analizowanym okresie wzrosła o 6 proc., a średnia wartość koszyka zwiększyła się o 5 proc.

W ujęciu miesięcznym, w maju odnotowano wzrost o 8 proc. względem kwietnia br.  Przy czym na ten wynik składa się 10 proc. wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym 2 proc. spadku średniej wartości koszyka. Wzrost był szczególnie widoczny w takich kategoriach produktów jak „dom i ogród” oraz „artykuły dziecięce”.

Podobnie jak w poprzednim odczycie indeksu, istotną rolę we wzroście poziomu sprzedaży polskiego e-commerce odgrywała w maju sprzedaż za granicę. Wartość sprzedaży cross-border wzrosła r./r. aż o 22 proc. – to ponad dwukrotnie szybciej niż sprzedaż krajowa (10 proc.).

Analitycy platformy BaseLinker – systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, przeprowadzili najnowszy odczyt BaseLinker Index. W maju 2023 r. ten kompleksowy wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 129 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część polskiego e-commerce. Wartość 100 punktów – będąca punktem odniesienia dla kolejnych, comiesięcznych odczytów indeksu, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r.

To już drugi odczyt naszego indeksu. Dane za maj pokazały, że polscy sprzedawcy wciąż zwiększają sprzedaż. Mimo że ostatnie lata przyzwyczaiły nas do ciągłych wzrostów w e-commerce, to jednak w wielu krajach Europy wzrost sprzedaży online mocno wyhamował, a w niektórych sprzedaż ta zaczęła nawet spadać jak choćby u naszych zachodnich sąsiadów czy też w Wielkiej Brytanii. Biorąc pod uwagę większą zachowawczość konsumentów, jeżeli chodzi o wydatki, nasi rodzimi sprzedawcy mają powody do zadowolenia – ich sprzedaż w maju br. okazała się bardzo dobra i to pomimo rekordowo długiej majówki. – mówi Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.

Z danych zagregowanych w BaseLinker Index wynika, że w maju 2023 r. firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły liczbę swoich zamówień aż o 12 proc. (rok do roku), powiększając w tym okresie wartość swojej sprzedaży (GMV) o 6 proc. Przy czym średnia wartość zamówienia zwiększyła się o 5 proc. Sprzedaż w maju wzrosła względem kwietnia br. o 8 proc., ale co warte odnotowania – o ile liczba zamówień zwiększyła się o 10 proc. m\m, to średnia wartość koszyka spadła o 2 proc. – ze 199 zł w kwietniu, do 195 w maju.

Focus na zagranicę

Podobnie jak przed miesiącem, dobra kondycja polskiego e-handlu jest w dużej mierze efektem rosnącego udziału sprzedaży zagranicznej. Wartość handlu cross-border w porównaniu z majem ubiegłego roku wzrosła aż o 22 proc. Warto zaznaczyć, że jest to ponad dwukrotnie szybszy wzrost, niż ma to miejsce w przypadku e-sprzedaży na rynku krajowym, gdzie wzrost ten wyniósł 10 proc.

Tak duża dynamika wzrostów sprzedaży cross-border, to bardzo dobra wiadomość. Polscy e-sprzedawcy coraz sprawniej poruszają się na zagranicznych rynkach, konkurując nie tylko ceną, ale także jakością obsługi, krótkimi terminami realizacji zamówień i szerokim asortymentem – komentuje Kacper Rozenbaum, Head of Strategic Partnerships w BaseLinker.

Dynamiczny rozwój polskiego e-commerce nie umyka uwadze największych globalnych graczy rynkowych. Jak zauważa Lorna Dunne, Head of EU Cross Border Trade w eBay, Polscy sprzedawcy są kluczowym elementem międzynarodowej strategii eBay.

Dostarczają konkurencyjne towary do Niemiec i innych krajów europejskich, w których eBay ma dużą bazę kupujących. Szybka logistyka i unikalny asortyment, wspierają ten szybki wzrost, szczególnie w takich kategoriach produktów, jak „części i akcesoria” oraz „dom i ogród” – tłumaczy Lorna Dunne.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Znaczenie SMS-ów w komunikacji Polaków. Raport z badania

Krótkie wiadomości tekstowe obecne są w naszym życiu już od ponad ćwierć wieku. Wykorzystuje się je w komunikacji prywatnej, w biznesie, a nawet w sektorze publicznym. Na czym polega ich fenomen? Jaki mają potencjał i przyszłość? Najważniejsze kwestie dotyczące współczesnej roli SMS-ów przybliża raport o komunikacji mobilnej w Polsce.
Czytaj więcej

Zakupy ze smartfonem w ręku – najciekawsze wnioski z badania na temat wpływu aplikacji lojalnościowych na zachowania klientów

Pod koniec maja miały miejsce dwa bardzo ważne wydarzenia dla branży handlowej: Targi ReDI, których organizatorem jest Polska Rada Centrów Handlowych oraz Kongres Rynku FMCG. Na obu z nich byli obecni przedstawiciele firmy Selectivv specjalizującej się w pozyskiwaniu oraz analizie danych ze smartfonów i na tej podstawie odkrywaniu zachowań użytkowników w realnym świecie.