Polscy urzędnicy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii, by usprawnić swoją pracę i zminimalizować czas oczekiwania w kolejkach. W ciągu nieco ponad dwóch lat Polacy umówili się na ponad 10 milionów wizyt w urzędach skarbowych za pośrednictwem internetu i aplikacji (jak podaje serwis gov.pl). Według ankiet wypełnianych po wizycie na rządowej platformie, klienci są zadowoleni z usługi wcześniejszego umawiania wizyty. Czy załatwienie większości urzędowych spraw bez wychodzenia z domu to już rzeczywistość? Okazuje się, że nie tylko urzędy skarbowe, ale również mniejsze placówki korzystają z dobrodziejstw technologii.
Dzięki systemowi zarządzania rezerwacjami Bookero, który został opracowany przez polski start-up, urzędnicy mogą łatwo planować terminy, w których nie ma kolejek, a klienci mogą dokonywać rezerwacji przez internet lub aplikację mobilną. Archiwa narodowe w Krakowie, Poznaniu i innych miastach korzystają z tego systemu i twierdzą, że przynosi on wymierne korzyści. Pracownicy urzędu miasta w Szprotawie twierdzą, że system online świetnie sprawdził się w okresie pandemii, umożliwiając elastyczne planowanie obsługi klientów i spełnienie wymagań sanitarnej. System ten jest również wykorzystywany przez schroniska dla zwierząt, wolontariuszy i Centrum Służby Rodzinie w Łodzi.
System Bookero oferuje 14-dniowy okres próbny, aby przetestować jego funkcjonalność i dostosować ją do potrzeb danego urzędu lub firmy. Nie pobiera prowizji od transakcji i oferuje elastyczny system rezerwacji, którego liczba w ostatnim roku została podwojona do przeszło 200 tysięcy miesięcznie. Korzystając z systemu tego startu-pu, urzędy mogą zmniejszyć kolejki i zapewnić swoim klientom łatwiejszy i bardziej wygodny dostęp do usług.