Chcesz zwiększyć motywację pracowników call center? Siedem wskazówek, jak to zrobić

Im lepiej menedżer call center potrafi zadbać o komfort, motywację i dobrostan psychiczny swoich pracowników, tym lepsze są wyniki całego call center. Nie ma znaczenia, czy Twoje call center zajmuje się obsługą klienta, marketingiem, sprzedażą czy badaniami, jego działalność i efektywność są bezpośrednio uzależnione od samopoczucia psychicznego i tengingu pracowników.

Na szczęście często wystarczy niewielka zmiana, aby poprawić środowisko pracy. Oto siedem wskazówek, jak możesz zwiększyć motywację pracowników swojego call center[1].

Regularne przerwy

Krótkie przerwy na kawę, przekąskę lub po prostu relaks w ciągu dnia poprawiają wydajność pracowników. Nie oferuj swoim pracownikom tylko obowiązkowego minimum w postaci przerwy na lunch, ale zaoferuj im również mniejsze przerwy pomiędzy nimi, aby mogli naładować swoje baterie, że tak powiem.

Szef jako wzór do naśladowania

Szef nie powinien głosić wody i pić wina. Wręcz przeciwnie, powinien być wzorem do naśladowania dla swoich pracowników. Od czasu do czasu należy brać udział w pracy, którą wykonują podwładni i osobiście pokazywać im, jak wygląda idealna rozmowa z klientem.

Szkolenia

Stale kształć swoich pracowników, dawaj im możliwość wypróbowania nowych, ciekawych metod i technik.

Nagradzaj za to, co najlepsze

Pozytywny feedback[2], na przykład w postaci nagrody dla najbardziej pracowitych pracowników, jest ważny w każdym środowisku pracy.

Zatrudnianie osób, które będą pasowały do zespołu

Już podczas zatrudniania nowych pracowników powinieneś mieć na uwadze kulturę firmy. Czy ta osoba będzie pasowała do zespołu? I czy pomoże zbudować przyjazne środowisko pracy?

Przytulne otoczenie

Rośliny, designerskie artykuły, kolorowe zdjęcia – wszystko to pomaga w uzyskaniu komfortowej atmosfery, która znacząco wpływa na wydajność pracowników call center.

Urodziny i imieniny

Świętuj urodziny i imieniny wszystkich pracowników, bez wyjątków.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. feedback. przekazanie doradcy praktycznych wskazówek i propozycji do rozmowy przez trenera.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czy warto budować zaufanie w contact center?

Contact Center to pierwszy front. Obszar, na którym przedsiębiorstwa pokazują ludzką twarz. Wizerunek marki to nie tylko obecność sympatycznego konsultanta zawsze do usług. Skuteczne budowanie zaufania to sposób na zjednanie i przywiązanie klienta, a także droga do umocnienia zespołu.
Czytaj więcej

Skuteczny marketing SMS. Pięć porad dla biznesu

SMS w rękach sprawnego marketera może być bardzo efektywnym narzędziem komunikacji. Trzeba jednak pamiętać, że komunikacja SMS jako bezpośrednia forma kontaktu powinna być prowadzona ostrożnie i z wyczuciem. Przedstawiamy kilka porad, które pomogą przy planowaniu SMS-owych kampanii.